Image default
Διατροφή Υγεία

Αβοκάντο: μας βοηθά να ελέγξουμε τη χοληστερίνη

Υγιεινή διατροφή: Το δημοφιλές φρούτο που μας βοηθά να ελέγξουμε τη χοληστερίνη

Το αβοκάντο έχει γίνει μέρος της διατροφής μας τα τελευταία χρόνια καθώς μπορεί να περιληφθεί σε πολλούς  γευστικούς συνδυασμούς, σχεδόν κάθε ώρα της ημέρας. ‘Έχει πλούσια γεύση, είναι θρεπτικό και πολύ χορταστικό.

Η θρεπτική του αξία

Ένα μόλις αβοκάντο περιέχει υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, καλίου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος, βιταμίνης C και βιταμίνης K.

Έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν αβοκάντο έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν μεταβολικό σύνδρομο, ένα σύνολο καταστάσεων υγείας που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη τύπου 2.Επιπλέον, τα αβοκάντο αποτελούν εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών, τα οποία συμβάλλουν στην ενίσχυση του υγιούς λιπιδαιμικού προφίλ, ένα μέτρο των ειδών λίπους στο αίμα.

Μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύθηκε στο Journal of American Heart Association ανακάλυψε πως η κατανάλωση ενός αβοκάντο ημερησίως, ως μέρος μιας διατροφής μέτριας περιεκτικότητας σε λιπαρά, έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλης.

«Τα αβοκάντο είναι σίγουρα ένα τρόφιμο που θα περιλαμβανόταν σε ένα υγιεινό για την καρδιά διατροφικό μοτίβο, καθώς είναι πλούσιο σε διαλυτές φυτικές ίνες και πιο υγιεινά λιπαρά. Αν αντικαταστήσετε τις θερμίδες στην διατροφή σας που προέρχονται από ζωικά λίπη και τροπικά έλαια με πηγές μονοακόρεστων λιπαρών όπως τα αβοκάντο, θα επωφεληθείτε από πολλές ωφέλιμες επιδράσεις τους στην καρδιαγγειακή υγεία», αναφέρει η Maya Vadiveloo, επίκουρη καθηγήτρια διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Rhode Island.

Τι να προσέξετε στην κατανάλωσή του

Όπως σχεδόν σε κάθε τροφή, όσο υγιεινή και αν είναι, χρειάζεται προσοχή στην ποσότητα. Θυμηθείτε πως ένα μέσο αβοκάντο έχει περίπου 240 θερμίδες και 24 γραμμάρια λιπαρών. Αντίθετα, π.χ με το κόκκινο κρέας , τα αβοκάντο είναι πηγή υγιεινών λιπαρών, που μπορούν να καταναλώνονται αντί των «κακών» κορεσμένων λιπαρών σε μια κλασική διατροφή.

«Είναι ένα φρούτο με πολλές θερμίδες, γι’ αυτό και πολλοί άνθρωποι τείνουν να το αποφεύγουν, αντί να το χρησιμοποιούν με έναν πιο ελεγχόμενο και μετριοπαθή τρόπο», επισημαίνει η τη Δρ. Vadiveloo.

Εκτός από την υγεία της καρδιάς μας, το αβοκάντο θωρακίζει τον οργανισμό μας και σε άλλα επίπεδα καθώς είναι πλούσιο σε καροτενοειδή. Μελέτες δείχνουν ότι δύο από τα καροτενοειδή που περιέχονται στα αβοκάντο, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του κινδύνου οφθαλμοπαθειών. Επίσης, έρευνα έχει δείξει ότι ο συνδυασμός του αβοκάντο με άλλα λαχανικά, π.χ σε  μια σαλάτα ή σάλτσα, βοηθά το σώμα να απορροφήσει περισσότερα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας.

πηγή

Related posts

Νέα δεδομένα συνδέουν τα υπερ-επεξεργασμένα φαγητά με πολλούς κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία

alexpap

Σε ποια προβλήματα μπορεί να οδηγήσει η δυσκοιλιότητα

mysite

Όσα πρέπει να ξέρετε για την ιλαρά

mysite

Υπολειτουργικός θυρεοειδής: Η καλύτερη διατροφή για να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την κατάστασή σας

alexpap

Αυτά είναι τα συμπτώματα που θα έχετε πριν απο κάποιο εφκεφαλικό επισόδειο

vasilis.exnet

Σε τι βοηθάει τον οργανισμό η κατανάλωση νερού με λεμόνι

mysite