Ανάλατη αλλά γευστική διατροφή : υπάρχει!

29/08/2016 11:12
Ανάλατη αλλά γευστική διατροφή : υπάρχει!

Το Σάββατο 18 Ιουνίου στην εκπομπή «My Life» στο Mega καταρρίψαμε τον μύθο «Ανάλατη διατροφή άρα άνοστη!».
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η μείωση του αλατιού από τη διατροφή συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και συνεπώς στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επομένως οι άνθρωποι με υπέρταση πρέπει να μειώσουν το αλάτι στη διατροφή τους. Αυτό για τους περισσότερους ανθρώπους σημαίνει αυτόματα άνοστα και άγευστα φαγητά.

Υπάρχουν όμως τρόποι για να κάνετε νόστιμα και γευστικά τα πιάτα σας χωρίς αλάτι.

Μαγειρεύοντας μόνοι σας τα γεύματά σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε πόσο αλάτι θα μπει στο πιάτο σας.Αντικαταστήστε το αλάτι στα φαγητά σας με βότανα ή άλλα καρυκεύματα, όπως δενδρολίβανο, θυμάρι, βασιλικό, κρεμμύδι, σκόρδο, μαϊντανό, δυόσμο, κάρυ, κορίανδρο, πιπερόριζα, ρίγανη κ.α. Ακόμη χρησιμοποιήστε λαχανικά για να δώστε γεύση στο φαγητό σας.Μαρινάρετε τα κρέατα, τα πουλερικά και τα ψάρια με βότανα και μπαχαρικά 1-2 ώρες πριν τα μαγειρέψετε.Μαγειρέψτε τα όσπρια και τα λαδερά φαγητά προσθέτοντας μυρωδικά. Αποφύγετε έτοιμες σάλτσες, πατατάκια, γαριδάκια και έτοιμα γεύματα. Χρησιμοποιήστε τα όξινα όπως λεμόνι, ξύδι και βαλσάμικο ξύδι για να δώσετε γεύση στις σαλάτες και τα λαχανικά σας.Οι έτοιμες επεξεργασμένες τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου και αυτό γιατί το νάτριο αποτελεί συντηρητικό μέσο διατήρησης των τροφών. Αν θέλετε να καταναλώσετε τρόφιμα σε κονσέρβες ξεπλύνετε το περιεχόμενο για να απομακρύνετε το αλάτι. Ακόμη μπορείτε να ξαρμυρίσετε τη φέτα και τις ελιές βάζοντας τες σε νερό κάποιες ώρες πριν τις καταναλώσετε.
Οι διάφορες εταιρείες τροφίμων ακολουθώντας τις οδηγίες της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας δημιούργησαν σκευάσματα με λιγότερο αλάτι προκειμένου να συμβάλουν στην προσπάθεια για μείωση του αλατιού από τη διατροφή μας.

ednutrition.gr