Image default
Διατροφή

Αρακάς – μιά νοστιμότατη σούπα για προστασία των κυττάρων μας, των οστών και των δοντιών μας

Σε διάφορα εργαστήρια του κόσμου, εξετάζονται εκατοντάδες φυτά και βότανα κάθε μέρα και αναζητούνται καινούργια φάρμακα

Από τα πολύ παλιά χρόνια, τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις διατροφικές και θεραπευτικές τους χρήσεις, δράσεις και ιδιότητες.
Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων και σχεδόν το 90% των συνταγών μας της μαγειρικής περιλαμβάνει βότανα.
Ο μαϊντανός,
ο άνηθος,
το μάραθο,
η ρίγανη,
ο κόλιανδρος,
το θυμάρι, αυτά και τόσα άλλα είναι βότανα και υλικά των συνταγών της μαγειρικής μας, αλλά και ισχυρότατα ιάματα.
Οι κοινωνίες μας, δια μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους.
Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής μας.

Μια Κρητική μαντινάδα λέει:
Σώπασε, συ αγάπη μου, κι ο κόσμος δεν εχάθη
και με τα βότανα τση γης γιατρεύονται τα πάθη!
Γιατί τότε όλοι εμείς οι σύγχρονοι άνθρωποι έχουμε εξοβελίσει από την διατροφή μας όλον αυτό τον πλούτο των χόρτων των λαχανικών και των βοτάνων;
Θα μου πείτε χίλιες δύο δικαιολογίες, ναι τις γνωρίζω, όταν είμαι κουρασμένη και εξαντλημένη από τον εξουθενωτικό τρόπο ζωής μας μερικές φορές τις χρησιμοποιώ και εγώ.
Είναι λάθος.
Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα βότανα πρέπει-για να μην πω επιβάλλεται, να βρίσκονται κάθε μέρα στο τραπέζι μας.
Δεν είναι δύσκολο, προσπαθήστε το.
Τα βότανα είναι, εκτός των άλλων, πλούσιες πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών που κατά κανόνα προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό από καρδιακές παθήσεις και πλήθος άλλων ασθενειών.
Επειδή λοιπόν γνωρίζω πόσο ευεργετική επίδραση έχουν τα βότανα γενικά στην υγεία μας -εκτός από το να σας γνωρίσω έναν μεγάλο αριθμό βοτάνων– θα σας παραθέτω κατά καιρούς και συνταγές μαγειρικής με βάση τα βότανα και τα λαχανικά.

Αρακάς – μιά νοστιμότατη σούπα για προστασία των κυττάρων μας, των οστών και των δοντιών μας
Για να έχουμε ισχυρό οργανισμό, ο οποίος να λειτουργεί απρόσκοπτα,  είναι ζωτικής σημασίας να τρώμε άφθονα και σε τακτική βάση πράσινα λαχανικά σε συνδυασμό με όσπρια
Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή – είναι πια γνωστό – ότι προωθεί την υγεία μας προστατεύοντας τα κύτταρά μας από τη φθορά του χρόνου.
Στα ισχυρά και λειτουργικά τρόφιμα συγκαταλέγεται και ο αρακάς.
Ο αρακάς θεωρείται όσπριο και όχι λαχανικό
Η θρεπτική του αξία μεγάλη όπως και θαυμάσια και η γεύση του.
Πολλά όμως άτομα αποφεύγουν τον αρακά, διότι πιστεύουν ότι έχει πολλές θερμίδες, αγνοώντας την προστασία που προσφέρει στα κύτταρά μας, στα οστάμας και κατ΄επέκταση στον οργανισμό μας, διότι υγεία δεν νοείτε χωρίς ισχυρά οστά.
Για να έχουμε -λοιπόν – ισχυρά οστά είναι ζωτικής σημασίας να τρώμε άφθονα και σε τακτική βάση πράσινα λαχανικά σε συνδυασμό με όσπρια.
Ο αρακάς είναι από τα πιο πλούσια τρόφιμα σε φολικό οξύ-βιτμίνη Β9,
σε βιταμίνη Β1
σε βιταμίνη Β2
σε νιασίνη – Β3
σε βιταμίνη Β6
σε βιταμίνη C
σε καροτενοειδή
σε κουμαρίνες
σε τρυπτοφάνη
σε βιταμίνη Κ
σε σίδηρο
σε ασβέστιο
σε μαγνήσιο
σε μαγγανίο
σε φώσφορο
σε κάλιο.
Πλούσιος σε πρωτεΐνες και σε υδατάνθρακες καθώς και σε φυτικές ίνες
Όλα αυτά τα θρεπτικά στοιχεία σε απόλυτη συνεργασία μεταξύ τους προάγουν την υγεία μας, καθώς μας παρέχουν ενέργεια,
ενισχύουν το μυϊκός μας σύστημα,
προστατεύουν την καρδιά μας,
ενισχύουν τη λειτουργία των νεφρών μας
ενισχύουν το νευρικό μας σύστημα,
μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες,
βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος,
προστατεύουν τα κύτταρά μας από την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία,
καταπολεμούν τις φλεγμονές και
ελαττώνουν τον κίνδυνο θρομβώσεων.
Οι σημαντικές δε ποσότητες φολικού οξέος και βιταμίνης Β6 που περιέχει ο αρακάς μειώνουν την παραγωγή της ομοκυστεΐνης.
Η ομοκυστεΐνη είναι ένα μεταβολικό παραπροϊόν που είναι επικίνδυνο τόσο για την υγεία των οστών όσο και για την εμφάνιση αθηροσκλήρυνσης
Η ομοκυστεΐνη -όσον αφορά στα οστά – εμποδίζει τη σύνδεση του κολλαγόνου, έχοντας ως αποτέλεσμα μειωμένη οστική μάζα
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο σημαντικά είναι τα τρόφιμα που μας παρέχουν αυτή την προστασία.
Και τώρα ας χαρίσουμε όλα αυτά τα θρεπτικά στοιχεία στον οργανισμό μας.
Η συνταγή μου
θα χρειαστώ:
1. δύο (2) φλιτζάνια αρακά
2. ένα (1) κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο
3. δύο (2) μέτριες πατάτες κομμένες σε κύβους
4. ένα καρότο καθαρισμένο ολόκληρο- δεν το τεμαχίζω
5. μία (1) ρίζα μάραθου κομμένη σε κύβους
6. τρία (3) φλιτζάνια ζωμό λαχανικών εποχής
7. τρεις (3) κουταλιές της σούπας σάλτσα ντομάτας*
8. μία (1) χούφτα ψιλοκομμένο άνηθο
9. το λάδι μου
10. αλάτι θαλασσινό
11. πιπέρι, μισό κουταλάκι του γλυκού – δεν φείδομαι ποτέ στα μπαχαρικά, είναι η μεγάλη μου αδυναμία.
12. μοσχοκάρυδο, 1/4 από το κουταλάκι του γλυκού
13. κουρκούμι, μισό κουταλάκι του γλυκού
14. μία (1) χούφτα ψιλοκομμένο φρέσκο ​​μαϊντανό ανακατεμένο με κόλιαντρο
Πως:
-. Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάζω
τον αρακά,
το κρεμμύδι,
τις πατάτες,
το καρότο ολόκληρο,
τη ρίζα του μάραθου,
τη σάλτσα της ντομάτας μου και
το ζωμό των λαχανικών μου, ο οποίος πρέπει να σκεπάζει πολύ καλά όλα μου τα υλικά.
-. Βάζω την κατσαρόλα μου στο μάτι της κουζίνας, την σκεπάζω και περιμένω να αρχίσει ο βρασμός
-. Μόλις αρχίσει ο βρασμός χαμηλώνω τη θερμοκρασία και αφήνω το φαγητό μου να σιγοβράσει για περίπου 15 λεπτά
-. Ανοίγω την κατσαρόλα μου, δοκιμάζω τον αρακά μου, ο οποίος είναι σχεδόν έτοιμος και προσθέτω τον άνηθο.
-. Προσέχω το φαγητό μου να έχει αρκετό ζωμό, διότι θέλω να έχω μια παχύρευστη σούπα, αν ο ζωμός μου δεν είναι αρκετός προσθέτω ένα φλυτζάνι ζεστό νερό.
-. Σκεπάζω πάλι την κατσαρόλα μου και περιμένω να αρχίσει πάλι το φαγητό μου να κοχλάζει.
-. Μόλις αρχίσει ο βρασμός, χαμηλώνω τη θερμοκρασία και σιγοβράζω για πέντε λεπτά.
-. Μόλις ολοκληρωθεί το βράσιμο του φαγητού μου ανοίγω την κατσαρόλα μου και με ένα πιρούνι βγάζω σε ένα πιάτο το καρότο, αφού το λιώσω με το πιρούνι μου το προσθέτω πάλι στην κατσαρόλα μου, μαζί με το λάδι και τα μπαχαρικά μου και ανακατεύω.
-. Κλείνω την κατσαρόλα μου και αφήνω το φαγητό μου να ξεκουραστεί για πέντε λεπτά.
-. Σερβίρω σε μεγάλα βαθιά πιάτα και πασπαλίζω με τον μαϊντανό μου και τον κόλιαντρο
-. Απολαμβάνουμε τη θρεπτικότατη σούπα μας με κρίθινα παξιμάδια ή με στάρινο προζυμένιο ψωμί, ολικής αλέσεως.

* κάθε Σεπτέμβριο φροντίζω να ετοιμάζω την σάλτσα ντομάτας μου, για να την έχω το Χειμώνα, διότι αγοράζω πάντα λαχανικά και φρούτα εποχής

πηγή

Related posts

Ποιο λάθος των γονιών θέτει σε κίνδυνο την υγεία του παιδιού

alexpap

Δυσκοιλιότητα: 13 τροφές που θα σε ανακουφίσουν

alexpap

Τι προσφέρουν τα αμύγδαλα στον οργανισμό μας

victoria.exnet

Αρτηριακή πίεση: πως να προστατεύσετε την καρδιά σας

alexpap

Οι τροφές που απομακρύνουν το άνχος

mysite

Αυτός είναι ο κίνδυνος που δημιουργείτε από την συχνή κατανάλωση “fast food”.

vasilis.exnet