Image default
Υγεία

Δείκτης Μάζας Σώματος: τι σχέση έχει η υγεία με το σωματικό βάρος;

 

Υπάρχουν πολλά πράγματα που επηρεάζουν το σωματικό βάρος και, κατ’ επέκταση, την υγεία μας.

Αυτά περιλαμβάνουν τα πράγματα που μπορεί να μας συμβαίνουν και στα οποία έχουμε μικρή ή καθόλου ευθύνη και πράγματα που κάνουμε εμείς οι ίδιοι στα οποία έχουμε την απόλυτη ευθύνη.

Για παράδειγμα, οι παράγοντες που δεν ελέγχουμε και τόσο είναι:

  • ηλικία
  • εισόδημα
  • τόπος διαμονής
  • πρόσβαση σε υπηρεσίες
  • φαρμακευτική αγωγή
  • οικογενειακό ιστορικό
  • ιστορικό βάρους
  • ιατρικό ιστορικό
  • ασθένεια
  • τραύμα

Παράγοντες που ελέγχουμε εμείς είναι:

  • τι και πόσο τρώμε και πίνουμε
  • τα επίπεδα της φυσικής μας δραστηριότητας
  • ο χρόνος που περνάμε σε καθιστική ζωή
  • ύπνος
  • προηγούμενες προσπάθειες για απώλεια βάρους

Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιο πρέπει να είναι το ιδανικό βάρος ενός ατόμου.

Τι είναι ο Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ);

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος χρησιμοποιείται για την κατηγοριοποίηση του βάρους των ατόμων. Τα διαγράμματα ΔΜΣ χρησιμοποιούνται κυρίως για την γενική επεξεργασία της υγείας των πληθυσμών και όχι για τόσο πολύ τα κάθε άτομο ξεχωριστά.

Μέσα σε έναν πληθυσμό θα υπάρχουν πάντα άνθρωποι που βρίσκονται στα άκρα (έχουν πολύ υψηλό ΔΜΣ ή πολύ χαμηλό ΔΜΣ).

Ένας υψηλός ή χαμηλός ΔΜΣ μπορεί να αποτελεί ένδειξη κακής διατροφής, ποικίλων επιπέδων δραστηριότητας ή υψηλού στρες. Ακριβώς με την ίδια λογική, το να έχει κάποιος «φυσιολογικό ΔΜΣ» δεν σημαίνει ότι είναι υγιής.

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος δεν λαμβάνει υπόψη τη σύνθεση του σώματος, δηλαδή τους μυς, το λίπος και την οστική πυκνότητα. Το φύλο και άλλοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το βάρος σας μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε ανακριβή ανάγνωση. Ως εκ τούτου, ο υπολογισμός του ΔΜΣ δεν είναι κατάλληλος δείκτης για ορισμένα άτομα, συμπεριλαμβανομένων παιδιών και νέων κάτω των 18 ετών, εγκύων γυναικών και αθλητών.

Δείκτες ΔΜΣ

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος εμπίπτει σε μία από τις 5 κατηγορίες:

  1. Κάτω από 18,5: Το άτομο θεωρείται λιποβαρές
  2. Μεταξύ 18,5 και 24,9: Το άτομο έχει «υγιές βάρος»
  3. Μεταξύ 25 και 29,9: Το άτομο θεωρείται υπέρβαρο
  4. Μεταξύ 30 και 39,9: Το άτομο θεωρείται παχύσαρκο
  5. 40 ή άνω: Το άτομο νοσηρά παχύσαρκο

Δείκτης Μάζας ΣώματοςΚάθετος άξονας: ύψος (m), Οριζόντιος άξονας: σωματικό βάρος (kg). Οι 5 αποχρώσεις αντιστοιχούν στι 5 κατηγορίες του ΔΜΣ

Τα αποτελέσματα από ΔΜΣ 25 και άνω περιγράφονται ως «υψηλότερος ΔΜΣ» και μπορεί να είναι ένας από τους πολλούς λόγους που ορισμένοι από εμάς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο για ορισμένες παθήσεις, όπως ο διαβήτης τύπου 2.

Η κατηγοριοποίηση του ΔΜΣ διαφέρει ελαφρώς για άτομα από τη Νότια Ασία, την Κίνα, την Αφρική. Άτομα από αυτά τα περιβάλλοντα ενδέχεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο προβλημάτων υγείας με χαμηλότερο ΔΜΣ από ό,τι άτομα από άλλες εθνικότητες.

Για πολλούς ανθρώπους, η επίτευξη ΔΜΣ εντός του «υγιούς εύρους» δεν είναι ρεαλιστική. Όποιο κι αν είναι το βάρος σας, σίγουρα υπάρχουν αλλαγές που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την υγεία σας. Η απώλεια μικρού βάρους (5-10% του τωρινού σας βάρους) και η διατήρηση αυτής της απώλειας βάρους μπορεί να έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στη συνολική υγεία σας.

Δείκτης Μάζας Σώματος: Υπολογισμός

Για να υπολογίσετε τον δικό σας ΔΜΣ κάντε ΚΛΙΚ ΕΔΩ στο αυτόματο online εργαλείο του Iatropedia.gr

Γιατί το εύρος βάρους σας είναι σημαντικό

Τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με τον υψηλό ΔΜΣ στο εύρος της παχυσαρκίας περιλαμβάνουν:

Τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με έναν χαμηλό ΔΜΣ στο εύρος των λιποβαρών περιλαμβάνουν:

  • Εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα
  • Οστεοπόρωση
  • Αναιμία
  • Προβλήματα γονιμότητας στις γυναίκες
  • Ταχυπαλμίες

ΠΗΓΗ

Related posts

Δαμάσκηνο : Οι θρεπτικές αξίες και οι ασθένειες που καταπολεμά

victoria.exnet

Οι συνέπειες του καπνίσματος για τους πνεύμονες

mysite

Άγνοια για τις επιπτώσεις του ηλεκτρονικού τσιγάρου στην υγεία των παιδιών

mysite

Τα οφέλη της υγείας που προσφέρονται από τα ψάρια

alexpap

Εμμηνόπαυση και υπέρταση: Πώς μπορεί να βοηθήσει η άσκηση;

alexpap

Αυτές είναι οι 5 καλύτερες τροφές που μειώνουν τον ΚΙΝΔΥΝΟ εγκεφαλικού.

vasilis.exnet