Image default
Διατροφή

Διατροφή του χειμώνα – Γνωρίστε το λαχανικό με την υψηλή διατροφική αξία

Διατροφή του χειμώνα - Γνωρίστε το λαχανικό με την υψηλή διατροφική αξία

Μπορεί να έχει μια χαρακτηριστική μυρωδιά που πολλοί δεν αντέχουν, όμως το κουνουπίδι είναι μια εξαιρετική τροφή που καλό είναι να καταναλώνετε συχνά. Προέρχεται από την οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών και διαθέτει υψηλή του περιεκτικότητα σε θρεπτικά στοιχεία και φυτικές ενώσεις με αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις. Επίσης η κατανάλωσή του βοηθά στη διατήρηση υγιούς βάρους ενώ προστατεύει και την καρδιακή λειτουργία.

Αν ακόμα δεν έχετε πεισθεί, ακολουθούν  πέντε σημαντικά οφέλη που θα σας κάνουν να το ξανασκεφθείτε:

Δρα προστατευτικά για την καρδιά

Τα σταυρανθή λαχανικά περιέχουν φυσικές ουσίες που προστατεύουν τα επιρρεπή σε φλεγμονές αρτηρίδια και τριχοειδή αγγεία, καθιστώντας τα ισχυρούς φύλακες της καρδιάς. Στις γυναίκες, η υψηλότερη κατανάλωσή τους έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο αθηροσκλήρωσης.

‘Έχει υψηλή διατροφική αξία

Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του κουνουπιδιού είναι οι λίγες θερμίδες του και η μεγάλη περιεκτικότητά του σε βιταμίνες: μια κούπα κουνουπίδι παρέχει πάνω από το 75% της ελάχιστης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C (ανοσία) και το 20% της βιταμίνης Κ (γερά οστά). Επιπλέον περιέχει χολίνη, απαραίτητη για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ακόμη βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φώσφορο, μαγγάνιο, μαγνήσιο και κάλιο.

Είναι τροφή που συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά φυτικών ινών που εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία του εντέρου ενώ ενισχύουν το μικροβίωμα του εντέρου και δρουν προληπτικά έναντι νόσων όπως οι φλεγμονώδεις νόσοι του εντέρου.

Δρα και αντικαρκινικά

Όπως άλλα σταυρανθή, το κουνουπίδι είναι πλούσιο σε φυτοθρεπτικά συστατικά με σημαντικές αντικαρκινικές ιδιότητες. Σε αυτές περιλαμβάνοντες οι ενώσεις γλυκοσινολάτες και ισοθειοκυανικά που αποδεδειγμένα επιβραδύνουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπως του καρκίνου του παχέος εντέρου, του πνεύμονα, του μαστού και του προστάτη. Επιπλέον, τα καροτενοειδή που περιέχει και άλλα φλαβονοειδή με ισχυρή αντικαρκινική δράση, έχουν συνδεθεί και με τη μείωση παθήσεων όπως οι καρδιοπάθειες.

Έχει αντιφλεγμονώδεις / αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Η σύνθεση του κουνουπιδιού καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και μειώνει τη φλεγμονή. Η βιταμίνη C που προαναφέρθηκε, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αντιοξειδωτικά. Το λαχανικό αυτό παρουσιάζει η υψηλή του περιεκτικότητα σε σουλφοραφάνη, ένα φυτοθρεπτικό με προστατευτική δράση έναντι πολλών ασθενειών. Μελέτες σε ζωικά μοντέλα έχουν διαπιστώσει τη δυνατότητά της να εμποδίζει την ανάπτυξη καρκίνου καταστρέφοντας κύτταρα που έχουν ήδη υποστεί βλάβη, καθώς και θετικά αποτελέσματα στη μείωση της υπέρτασης, την πρόληψη του διαβήτη και τη μείωση του κινδύνου επιπλοκών που προκαλούνται από αυτόν, όπως η νεφρική νόσος

Σας κάνει να νιώθετε πλήρεις και έτσι μπορείτε να ελέγχετε το βάρος σας

Το κουνουπίδι έχει ελάχιστες θερμίδες ενώ οι φυτικές ίνες του επιβραδύνουν την πέψη, ενισχύουν το αίσθημα πληρότητας και βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

H διατροφική του αξία με αριθμούς

100 γρ. κουνουπίδι, προσφέρουν τα εξής:

Σάκχαρα- 2,4 γρ.

Πρωτεΐνες 2 γρ.

Υδατάνθρακες 5 γρ.

Φυτικές ίνες 2,5 γρ

Ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2) 0,063 mg.

Θειαμίνη (βιταμίνη Β1) 0,057 mg.

Παντοθενικό οξύ 0,65 mg

Νιασίνη (βιταμίνη Β3) 0,53 mg.

Βιταμίνη Β6 0,22 mg.

Φολικό οξύ 57 mg

Βιταμίνη C 46 mg.

Σίδηρο 0,44 mg.

Ασβέστιο 22 mg.

Φώσφορο 44 mg.

Μαγνήσιο 15 mg.

Ψευδάργυρος 0,28 mg.

Κάλιο 300 mg.

Ενέργεια 20 kcal.

ΠΗΓΗ: https://www.therapies.gr

Related posts

9 τροφές για πιο γρηγορο μεταβολισμό

alexandros

Η έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ υποδεικνύει την καλύτερη δίαιτα

victoria.exnet

Αυτά είναι τα φρούτα που θα σας απαλλάξουν από τα περιττά κιλά

mysite

10 τροφές πού κάνουν καλό στην υγεία

alexpap

Τροφές που πρέπει να αποφύγετε αν έχετε πέτρες στα νεφρά

alexpap

Πέντε τροφές που απαγορεύεται να τρώτε για πρωινό

mysite