Image default
Υγεία

Εμμηνόπαυση και υπέρταση: Πώς μπορεί να βοηθήσει η άσκηση;

Εμμηνόπαυση και υπέρταση: Πώς μπορεί να βοηθήσει η άσκηση;

Oι ανάγκες της γυναικείας υγείας αλλάζουν μετά την εμμηνόπαυση, ειδικά αν υπάρχουν παράλληλα και άλλα θέματα υγείας που πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν. Σύμφωνα με Δανούς επιστήμονες, οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπέρτασης μπορούν να δουν σημαντική βελτίωση στην κατάσταση της υγείας τους από την ενασχόληση με ένα ομαδικό άθλημα.

Η νέα έρευνα των Δανών επιστημόνων δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση American Journal of Physiology. Στη μελέτη των επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης  έλαβαν μέρος δύο ομάδες μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών, μία με υψηλή αρτηριακή πίεση και μια ομάδα ελέγχου με φυσιολογική αρτηριακή πίεση, οι οποίες συμμετείχαν δύο φορές την εβδομάδα σε προπόνηση floorball (είδος χόκεϊ) επί 10 εβδομάδες.

Τα αποτελέσματα φανέρωσαν  ότι στις γυναίκες με υπέρταση η προπόνηση μείωσε την σκληρότητα των αγγείων και οδήγησε σε μείωση της αρτηριακής πίεσης κατά 15 mmHg (συστολική) και 9 mmHg (διαστολική) στις υπερτασικές γυναίκες, μια σημαντική μείωση που αντιστοιχεί σε 40% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από έμφραγμα και 30% από στεφανιαία νόσο.

Από την πλευρά τους, οι γυναίκες με φυσιολογική αρτηριακή πίεση παρουσίασαν ελαφρώς αυξημένες τιμές κατά την έναρξη της μελέτης, πράγμα που θεωρείται σύνηθες σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που δεν είναι δραστήριες. Και σε αυτές όμως, παρατηρήθηκε μια αξιόλογη μείωση 10 mmHg στη συστολική αρτηριακή πίεση λόγω της προπόνησης.

«Η μελέτη αποδεικνύει ότι τα ομαδικά αθλήματα είναι μια πολύ αποτελεσματική μορφή άσκησης για τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες και αρκούν μόνο δύο προπονήσεις την εβδομάδα για σημαντικές βελτιώσεις στην αρτηριακή πίεση, την αγγειακή λειτουργία και τη σύνθεση του σώματος», δήλωσε σχετικά ο καθηγητής και συγγραφέας της μελέτης, Thomas P. Gunnarsson.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα ομαδικά αθλήματα βελτιώνουν την αγγειακή λειτουργία στις γυναίκες με υψηλή αρτηριακή πίεση, ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την έναρξη της εμμηνόπαυσης. Ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα στο οποίο αναφέρονται οι ειδικοί τονίζει πως οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες μείωσαν κατά 10% το σπλαχνικό λίπος, το «επικίνδυνο» λίπος που περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα, ενώ  παράλληλα μειώθηκε και η συνολική μάζα λίπους κατά μισό κιλό.

ΠΗΓΗ

Related posts

Αυτό είναι ένα από τα ποιο ισχυρά φαρμακευτικά βότανα.

vasilis.exnet

Κολπική μαρμαρυγή: ποια τα συμπτώματα του και πως αντιμετωπίζεται.

vasilis.exnet

Αυτά είναι τα 8 βότονα που βοηθούν στην καταπολέμηση της χοληστερίνης

mysite

H λίστα με τα πιο οφέλιμα βότανα για τον οργανισμό

mysite

Σε πόσο καιρό καθαρίζουν οι πνεύμονες από τη διακοπή του καπνίσματος

adrianos.exnet

Το βότανο που υμνούσαν οι αρχαίοι Έλληνες

adrianos.exnet