Image default
Διατροφή

Η θρεπτική αξία της νηστήσιμης σουπιάς

Η διατροφική αξία της σουπιάς δε θα πρέπει να περνά απαρατήρητη, καθώς διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών.

Οι σουπιές ανήκουν στα κεφαλόποδα μαζί με το καλαμάρι και το χταπόδι και αποτελούν μια επιλογή που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε με μεγαλύτερη συχνότητα κατά τη διάρκεια της νηστείας.Αρχικά, οι σουπιές προσφέρουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, η πρόσληψη της οποίας μειώνεται κατά τη διάρκεια της νηστείας, λόγω της αποχής από την κατανάλωση κρέατος και ζωικών προϊόντων. Παράλληλα, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β12, που είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου και τη σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Ενδεικτικά, 100 γραμμάρια σουπιάς καλύπτουν σχεδόν πλήρως τις ανάγκες ενός υγιούς ενήλικα.

Από την άλλη, η σουπιά είναι ιδιαίτερα πλούσια πηγή σιδήρου, που συχνά «λείπει» από ένα νηστίσιμο διαιτολόγιο, ενώ διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο, φώσφορο, βιταμίνη Β2 και απαραίτητα ω-3 λιπαρά οξέα. Τέλος, περιέχει σημαντικά ποσά βιταμίνης Β6, βιταμίνης Α, ασβεστίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου.

Αναφορικά με τη χοληστερόλη, που συνήθως «ανησυχεί» τους καταναλωτές όταν επιλέγουν θαλασσινά, θα πρέπει να αναφερθεί πως η πρόσληψή της μέσω της διατροφής έχει μικρή επίδραση στα επίπεδά της στο αίμα.

Αντίθετα, συστατικά όπως τα κορεσμένα λιπαρά που περιέχονται σε ζωικά προϊόντα και τα trans λιπαρά από τηγανιτά τρόφιμα, φαγητό τύπου fast food και επεξεργασμένα αρτοσκευάσματα «ευθύνονται» σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό για την εμφάνιση υπερχοληστερολαιμίας.

 

Πηγή:neadiatrofis.gr

Related posts

Ποιος είναι ο πιο επιτυχημένος τρόπος για τη ρύθμιση της υψηλής χοληστερόλης;

alexpap

Ποιοί είναι οι τέσσερις λόγοι-έκπληξη που πρέπει να καταναλώνουμε λαχανικά

alexpap

12 παθήσεις που γιατρεύει το παντζάρι

mysite

Γάλα με κουρκούμι : Τα οφέλει που προσφέρει στον οργανισμό

adrianos.exnet

Κρέας από ελαιόλαδο

mysite

Το φρούτο που λειτουργεί ως viagra

mysite