Image default
Διατροφή Υγεία

Καρκίνος: Αυτό το τρόφιμο μειώνει τον κίνδυνο

 

Την επόμενη φορά που θα φτιάξετε σαλάτα, φροντίστε να προσθέσετε ένα ευρέως διαδεδομένο τρόφιμο, που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες.

Το τρόφιμο αυτό είναι τα μανιτάρια, τα οποία μπορεί να δρουν προστατευτικά εναντίον του καρκίνου, σύμφωνα με μία νέα, σημαντική ανάλυση. Μάλιστα δεν χρειάζεται να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες για να αποκομίσετε αυτό το όφελος. Μόλις 18 γραμμάρια την ημέρα είναι αρκετά για να μειωθεί ο κίνδυνος αναπτύξεως καρκίνου σχεδόν κατά το ήμισυ.

Την ανάλυση πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Ίδρυμα Καρκίνου του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια. Οι ερευνητές εξέτασαν συνδυαστικά τα δεδομένα από 17 μελέτες για τον καρκίνο οι οποίες διεξήχθησαν μεταξύ 1966 και 2020.

Στις μελέτες είχαν συμμετάσχει συνολικώς περισσότεροι από 19.500 πάσχοντες από καρκίνο και χιλιάδες υγιείς συνομήλικοί τους. Στόχος των ερευνητών ήταν να εξακριβώσουν αν και πόσο επηρεάζουν τα μανιτάρια τον κίνδυνο αναπτύξεως της νόσου.

Όπως διαπίστωσαν, η κατανάλωση 18 γραμμαρίων την ημέρα είναι αρκετή για να μειωθούν κατά 45% οι πιθανότητες εκδηλώσεως καρκίνου. Τα 18 γραμμάρια αντιστοιχούν σε ένα όγδοο έως ένα τέταρτο φλιτζάνι ψιλοκομμένα μανιτάρια.

Η εργοθειονεΐνη

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην διατροφική επιθεώρηση Advances in Nutrition, όλα τα μανιτάρια δεν έχουν την ίδια θρεπτική αξία. Μία βασική διαφορά είναι ότι  ορισμένα είδη περιέχουν περισσότερη εργοθειονεΐνη από άλλα.

Η εργοθειονεΐνη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό αμινοξύ, με αντικαρκινικές ιδιότητες. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη τα μανιτάρια λεντινούλες (ή shiitake), τα oyster, τα maitake και τα βασιλομανίταρα (king oyster) περιέχουν περισσότερη εργοθειονεΐνη απ’ ό,τι:

Τα λευκά μανιτάρια
Τα cremini
Τα πορτομπέλο (portabello)

Παρ’ όλα αυτά, η νέα μελέτη έδειξε πως όσοι φροντίζουν να τρώνε καθημερινά ποικιλία μανιταριών, διατρέχουν τον χαμηλότερο κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου.

Κυτταροπροστατευτικές ιδιότητες

«Τα μανιτάρια αποτελούν την πλουσιότερη διατροφική πηγή εργοθειονεΐνης», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Djibril Ba, επιδημιολόγος στο Κολλέγιο Ιατρικής του Penn State. «Η εργοθειονεΐνη είναι ένα αμινοξύ με μοναδικές, πανίσχυρες αντιοξειδωτικές και κυτταροπροστατευτικές ιδιότητες. Η αναπλήρωση των αντιοξειδωτικών στον οργανισμό μπορεί να συμβάλλει στην προστασία από το οξειδωτικό στρες. Με αυτό τον τρόπο προστατεύονται τα κύτταρα από τις μεταλλάξεις που οδηγούν στον καρκίνο».

Ο Dr. Ba και οι συνεργάτες του εξέτασαν από ποια είδη καρκίνου προστάτευαν περισσότερο τα μανιτάρια. Ισχυρότερη προστατευτική συσχέτιση είχαν με τον καρκίνο του μαστού. Ωστόσο πολλές από τις μελέτες που αναλύθηκαν δεν είχαν συμπεριλάβει άλλες μορφές της νόσου.

Προγενέστερες μελέτες, όμως, έχουν συσχετίσει την κατανάλωση μανιταριών με μειωμένο κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου του προστάτη. Άλλες μελέτες την έχουν συσχετίσει και με μείωση του κινδύνου αναπτύξεως καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

«Απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να αποσαφηνιστεί ο μηχανισμός δράσης των μανιταριών», δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής Dr. John Richie, καθηγητής Επιστημών Δημοσίας Υγείας & Φαρμακολογίας στο Penn State. «Πρέπει επίσης να βρούμε έναντι ποιων μορφών καρκίνου είναι πιο προστατευτικά τα μανιτάρια».
πηγή

Related posts

Οι τροφές που προστατεύουν από την απώλεια όρασης

8 μεγάλοι ιατρικοί μύθοι για τα συμπληρώματα διατροφης

alexpap

Ισχιαλγία: Έξι φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης του πόνου

alexpap

3 επιστημονικοί λόγοι για περισσότερη πρωτεΐνη στη διατροφή σας

Αυτά είναι τα 12 εύκολα τρικ για να βελτιώσετε τη διατροφή των παιδιών σας

mysite

Το “θαυματουργό” βότανο με τα πολλαπλά οφέλη.

vasilis.exnet