Κετογονική διατροφή: είναι η νέα μόδα στο αδυνάτισμα;

21/10/2016 14:55
Κετογονική διατροφή: είναι η νέα μόδα στο αδυνάτισμα;

Πολύ μελάνι έχει χυθεί και συνεχίζει να χύνεται για τη μαγική δίαιτα που θα μας απαλλάξει από τα περιττά κιλά ως εκ θαύματος. Καθημερινά βγαίνουν καινούριες τάσεις ή αναπαράγονται οι παλιές. Δίαιτα Άτκινς, δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, δίαιτα βάση της ομάδας αίματος και άλλες πολλές διατροφικές τάσεις που υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα. Μια καινούρια δίαιτα, αλλά ταυτόχρονα όχι και τόσο καινούρια, είναι η κετογονική.

Η κετογονική δίαιτα αναπτύχθηκε στο νοσοκομείο John Hopkins το 1920 ως θεραπεία για την επιληψία. Είναι μια διατροφή υψηλή σε λίπη και χαμηλή σε υδατάνθρακες που δημιουργεί την παραγωγή κετονών στον οργανισμό, τη λεγόμενη κέτωση.

Τι είναι οι κετόνες

Η παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό βασίζεται στη γλυκόζη, που προέρχεται από τους υδατάνθρακες. Εάν δεν καταναλώνουμε αρκετή ποσότητα υδατανθράκων το σώμα εξαντλεί τα αποθέματα γλυκόζης και αναζητάει εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Και αυτές είναι οι αποθήκες του λίπους. Μέσω του μεταβολισμού το λίπος μετατρέπεται σε κετόνες, μόρια που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενέργειας.

Τι περιέχει μια κετογονική δίαιτα

Η κετογινική δίαιτα έχει ως σκοπό να ξεκλειδώσει τις αποθήκες του λίπους. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να περιοριστεί η κατανάλωση υδατανθράκων και πρωτεϊνών και να δοθεί έμφαση στην κατανάλωση λιπαρών τροφίμων. Άρα κάποιος που ακολουθεί τη συγκεκριμένη δίαιτα μπορεί να καταναλώσει έλαια, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, ταχίνι, λιπαρά ψάρια, λαχανικά, φρούτα χωρίς πολλά σάκχαρα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και γενικά ό,τι περιέχει λιπαρά. Τα απαγορευμένα της κετογονικής δίαιτας είναι τα γλυκά, το ψωμί, το ρύζι, τα μακαρόνια, τα αμυλούχα λαχανικά και πολλά όσπρια και φρούτα. Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες που είναι χαμηλές σε υδατάνθρακες, η κετογονική περιορίζει και τις θερμίδες.

Θα χάσετε κιλά με την κετογονική διατροφή;

Καταρχάς πρέπει να επισημάνω ότι η κετογονική διατροφή χρησιμοποιείται στα επιληπτικά παιδιά και όχι για την απώλεια βάρους και επίσης είναι εξατομικευμένη ανάλογα με το ιατρικό ιστορικό του παιδιού. Μπορεί πολλοί να τη χρησιμοποιούν για να χάσουν κιλά, όμως δεν πρέπει να συστήνεται σαν λύση για να χάσουμε βάρος.

Επίσης, ενδέχεται να υπάρξουν αρνητικά συμπτώματα με το που ξεκινήσει η κέτωση. Μερικά από αυτά περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, κούραση, κακή ποιότητα ύπνου, ναυτία, δυσάρεστη αναπνοή, μυϊκές κράμπες, προβλήματα στην πέψη και άλλες παρενέργειες.

Συμπέρασμα: Ο οργανισμός έχει ανάγκη από κάθε θρεπτικό συστατικό όλων το ομάδων τροφίμων. Οι υδατάνθρακες μας παρέχουν ενέργεια, οι πρωτεΐνες βοηθάνε στην αποκατάσταση και τη μεταφορά και τα καλά λίπη προστατεύουν και διατηρούν τη θερμοκρασία του σώματος. Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε η έλλειψη έστω και μιας κατηγορίας τροφίμων μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία. Συμβουλευτείτε το διαιτολόγο σας και ακολουθείστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

jenny.gr