Οι τροφές που σας προκαλούν εφιάλτες

24/07/2017 11:19
Οι τροφές που σας προκαλούν εφιάλτες

ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι τροφές που θα σας κάνουν να βλέπετε ΕΦΙΑΛΤΕΣ…

Για να μην γίνει το beauty sleep σου σκέτος… εφιάλτης, μάθε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγεις να φας το βράδυ. Σου έχει τύχει κι εσένα να ξυπνάς μέσα στη μέση της νύχτας, λουσμένη στον ιδρώτα από έναν απαίσιο εφιάλτη χωρίς να μπορείς να καταλάβεις τι ήταν αυτό που τον πυροδότησε; Όσο περίεργο κι αν σου φανεί, ίσως ο ένοχος να κρύβεται στο… πιάτο σου!

Υπάρχουν διάφορες τροφές οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου σου, από την δραστηριότητα του εγκεφάλου σου, μέχρι αυτή του στομαχιού σου. Μάθε ποιες είναι και φρόντισε να αποφεύγεις να τις καταναλώσεις τουλάχιστον 3 ώρες πριν πας για ύπνο, ώστε να έχεις σίγουρα… όνειρα γλυκά!

Πικάντικα φαγητά:
Όλες οι spicy γεύσεις και τροφές, αυξάνουν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου σου, κάτι που μεταφράζεται σε έντονα «ζωντανά» όνειρα τα οποία συχνά καταλήγουν σε εφιάλτες. Σύμφωνα με έρευνες ακριβώς επειδή τα πικάντικα φαγητά αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος, επηρεάζουν άμεσα και αρνητικά τον κόσμο τον ονείρων μας.

Παγωτό, γλυκά ή μαύρη σοκολάτα:
Σου έχουμε νέα: το όνειρο με το τέρας στη ντουλάπα ή τις κατσαρίδες κάτω από το κρεβάτι σου, δεν οφείλεται σε άγχος, αλλά στο γλυκό που τσίμπησες λίγο πριν πέσεις για ύπνο. Μελέτες έχουν δείξει ότι 7 στους 10 ανθρώπους που καταναλώνουν γλυκά πριν τον ύπνο παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να δουν εφιάλτες σε σχέση με τους υπόλοιπους. Ο λόγος αυτής της διασύνδεσης είναι ότι τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης δημιουργούν περισσότερα κύματα στον εγκέφαλο, τα οποία σχετίζονται με εφιάλτες, γι’ αυτό αν δεν θέλεις τα… ζόμπι να εισβάλλουν απρόσκλητα στον ύπνο σου, άσε τη σοκολάτα που έχεις στο ντουλάπι για κάποια άλλη ώρα.

Ζυμαρικά:
Μπορεί τα μακαρόνια που έμειναν από το μεσημεριανό σου να μοιάζουν ιδιαίτερα δελεαστικά, όμως, δυστυχώς δεν αποτελούν ένα ιδανικό βραδινό γεύμα, καθώς εκτός του ότι ο οργανισμός σου δεν θα προλάβει να μεταβολίσει σε ενέργεια τους υδατάνθρακες που περιέχουν ( με αποτέλεσμα να μετακομίσουν σαν λίπος στην κοιλιά καιι τα μπουτάκια σου) έχουν μεγάλο γλυκαιμικό δείκτη, ο οποίος διαταράσσει το σάκχαρο του αίματος, με αποτέλεσμα να επηρεάζει αρνητικά τον ύπνο σου. Όπως καταλαβαίνεις, η μακαρονάδα που περίσσεψε από το μεσημέρι, μάλλον θα πρέπει να μπει στο ψυγείο μέχρι την επόμενη μέρα κι όχι στο πιάτο σου.

Πίτσα και πρόχειρο φαγητό υψηλό σε λιπαρά:
Λίγη πίτσα είναι πάντα ευπρόσδεκτη όλες τις ώρες, η περιεκτικότητά της, όμως, σε λιπαρά και αλάτι δεν την καθιστούν αυτό που θα λέγαμε «ιδανικό» γεύμα που θα μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε πριν κοιμηθούμε. Για την ακρίβεια, μπορεί να μας προκαλέσει καούρες και δυσπεψία λόγω των λιπαρών και παχυντικών συστατικών της – ειδικά των τυριών και των αλλαντικών που συνήθως περιέχει. Γι’ αυτό, αν την… λιγουρευτείς, τουλάχιστον προτίμησε κάποια που δεν είναι πολύ επιβαρημένη με λιπαρά και προσπάθησε να μην ξεπεράσεις το ένα κομμάτι.

Καφεϊνούχα ποτά και ροφήματα: 

Δεν νομίζω να προκαλεί σε κανέναν εντύπωση το γεγονός ότι η καφεΐνη δεν ενδύκνυται για ένα βαθύ και χαλαρωτικό ύπνο. Γι’ αυτό προσπάθησε να αποφεύγεις τον καφέ, το μαύρο τσάι και τα καφεΐνούχα ροφήματα τουλάχιστον 2 ώρες πριν κοιμηθείς.

Αλκοόλ:
Είναι αλήθεια πως πολλοί πιστεύουμε πως ένα ποτηράκι κρασί μπορεί να μας χαλαρώσει, όμως η αλήθεια είναι πως ακόμη κι αν το αλκοόλ μπορεί να μας φέρει νύστα και μας «σπρώξει» προς το κρεβάτι, άλλο τόσο διαταράσσει τον ύπνο μας και δεν μας αφήνει να ξεκουραστούμε και να αναζωογονηθούμε. Ο λόγος είναι πως το αλκοόλ επεμβαίνει στη λειτουργία του ύπνου κι ενώ όταν πέφτουμε για ύπνο νιώθουμε ότι κοιμόμαστε βαριά, όταν η επήρεια του αλκοόλ περάσει, αρχίζουμε να ξυπνάμε και να κοιμόμαστε ελαφριά, χωρίς τελικά να καταφέρουμε να ξεκουραστούμε, όσες ώρες κι αν κοιμόμαστε.

Κόκκινο κρέας:
Τα λιπαρά και οι πρωτεΐνες του δεν πρόκειται να μας αφήσουν σε… ησυχία τη στιγμή που θέλουμε να ηρεμήσουμε για να κοιμηθούμε, αν το έχουμε καταναλώσει σχετικά αργά μέσα στη μέρα. Συν τοις άλλοις, το κρέας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να περάσει από την πεπτική διαδικασία, προκαλώντας πολλές φορές αναστάτωση κατά τον ύπνο. Παρ’όλα αυτά επειδή το κρέας περιέχει επίσης τρυπτοφάνη και σίδηρο, τα οποία βοηθούν τον ύπνο, μην βιαστείς να τα «ξεγράψεις» από το βραδινό σου. Απλά προσπάθησε να αποφύγεις να τα καταναλώσεις λίγη ώρα πριν πέσεις για ύπνο, ώστε να αποφύγεις να ξυπνήσεις μέσα στη μέση της νύχτας.

Δημητριακά με ζάχαρη:
Η υψηλή περιεκτικότητα των δημητριακών σε επεξεργασμένα σάκχαρα, άρα και σε υδατάνθρακες, τα καθιστούν ιδανικά για πρωινό, καθώς τότε μας χαρίζουν ενέργεια για να ξεκινήσουμε δυναμικά τη μέρα μας. Όταν, όμως, τα καταναλώνουμε το βράδυ, αυτή η ενέργεια μεταφράζεται σε υπερένταση ακριβώς λίγο πριν πέσουμε για ύπνο. Αποτέλεσμα; Για άλλη μια φορά τα σεντόνια μας φαίνονται βαριά, το φως του ρολογιού προβολέας και το ροχαλητό του γείτονα μας ακούγεται σαν τρακτέρ,ακόμη και μέσα στον ύπνο μας. Αν θέλεις οπωσδήποτε να φάτε γάλα με δημητριακά το βράδυ, προτιμήστε τα ολικής άλεσης.

 

Πηγή: Healthy News