Οι 6 τροφές που αυξάνουν τη συγκέντρωση και ενισχύουν τη μνήμη

03/01/2018 12:15
Οι 6 τροφές που αυξάνουν τη συγκέντρωση και ενισχύουν τη μνήμη

 

Μία τεράστια κούπα καφέ δεν αρκεί για να καταπολεμήσει κανείς την υπνηλία. Και αν χρειάζεται να παραμείνετε σε εγρήγορση, είτε στην εργασία σας, είτε λόγω σπουδών ή για όποιον άλλο λόγο, θα πρέπει να επανεξετάσετε τι τρώτε.

 

Τα ενεργειακά ποτά δεν είναι η λύση γιατί φορτώνονται με ζάχαρη και με ασύγκριτα περισσότερη καφεΐνη απ’ ό,τι ένας απλός καφές, κάτι που μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα και ταχυκαρδία. Ακόμα κι αν υποστηρίζουν ότι δεν περιέχουν ζάχαρη, είναι φορτωμένα με χημικές ουσίες που δεν είναι με κανένα τρόπο ευεργετικές για την υγεία σας, επομένως το καλύτερο είναι να μείνετε όσο το δυνατόν μακριά τους.
Αν ενδιαφέρεστε να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας κατά τη διάρκεια της ημέρας, προτιμήστε τον πιο φυσικό τρόπο, δηλαδή τις τροφές που θα σας δώσουν τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι 6 τροφές που μπορούν να ενισχύσουν τη συγκέντρωσή σας:

1. Μαύρη σοκολάτα
Εχετε ανάγκη να «ζωντανέψετε» το πρωί; Απολαύστε την αίσθηση ενός καλού σκούρου κακάο αντί για καφέ. Η μαύρη σοκολάτα ενισχύει τη σεροτονίνη και τα επίπεδα των ενδορφινών που συνδέονται με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση. Είναι επίσης καλή πηγή αντιοξειδωτικών, βιταμινών και μετάλλων όπως κάλιο, χαλκός, μαγνήσιο που μπορεί να λειτουργήσει σε μια υγιεινή διατροφή ελέγχοντας τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Είναι χαμηλή σε λιπαρά και ζάχαρη συγκριτικά με το γάλα ή τη λευκή σοκολάτα και πολύ καλύτερη για τους διαβητικής.

Μια μελέτη του 2013 έδειξε πως ακόμα εκείνοι που έπιναν καθημερινά 2 φλιτζάνια κακάο για ένα μήνα βελτίωσαν τη ροή αίματος προς τον εγκέφαλο και είχαν καλύτερα αποτελέσματα στα τεστ μνήμης.

2. Νερό
Είναι αλήθεια, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, πως μερικές φορές το μόνο που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι ένα δροσερό ποτήρι νερό. Η δίψα και η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσουν κόπωση. Αν φτιάξετε ένα φλιτζάνι καφέ ή πιείτε ένα ενεργειακό ποτό μπορεί να σάς αφυδατώσει περισσότερο και να αισθανθείτε χειρότερα από πριν. Αντίθετα, ένα ποτήρι νερό μπορεί να σάς τονώσει και αν ρίξετε μέσα και μερικές σταγόνες λεμόνι, θα σάς δώσει την επιπλέον ώθηση που χρειάζεστε.

3. Αυγά
Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να ξεφορτωθείτε τον κρόκο των αυγών επηρεασμένοι από τον μύθο χρόνων που ήθελε τους κρόκους να κάνουν κακό, αλλά οι ειδικοί συνιστούν να μη το κάνετε. Το σύνολο του αυγού, του κρόκου συμπεριλαμβανομένου, είναι μια μεγάλη πηγή του ωμέγα-3 λιπαρού οξέος DHA και η έρευνα έχει δείξει πως έχει ευνοϊκή επίδραση στη μνήμη και τη διάθεση. Τα αυγά περιέχουν, επίσης, χολίνη, που μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των μεμβρανών των κυττάρων. Για εξοικονόμηση χρόνου βράστε μια παρτίδα αυγών για να έχετε πρόχειρα όλη την εβδομάδα.

4. Παντζάρια
Αυτή η σκούρα κόκκινη ρίζα μπορεί να ενισχύει την μνήμη, να βοηθήσει τη συγκέντρωση και τη γενικότερη γνωστική λειτουργία. Τα τεύτλα περιέχουν νιτρικά άλατα που μπορούν να βοηθήσουν τα αιμοφόρα αγγεία να διασταλούν, ευνοώντας την αύξηση της ροής του αίματος και του οξυγόνου στον εγκέφαλο, βελτιώνοντας έτσι την πνευματική απόδοση. Προσθέστε τα παντζάρια σε σαλάτες ή φτιάξτε χυμούς για τη βέλτιστη υγεία του εγκεφάλου σας.

5. Μύρτιλα
Δεν είναι μόνο υπέροχα, νόστιμα και πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Τα μύρτιλα βοηθούν επίσης στην ανάκληση των αναμνήσεων. Σε έκθεση του 2010 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Agricultural and Food Chemistry, αποκαλύφθηκε πως εκείνοι που έπιναν χυμό από μύρτιλα κάθε μέρα για δύο μήνες, βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους στα τεστ μάθησης και μνήμης.

6. Μπανάνες
Αν βιάζεστε ή δεν έχετε χρόνο να καθίσετε κάπου να φάτε, πιάστε μια μπανάνα και καταναλώστε την, ενώ βρίσκεστε εν κινήσει. Δεν είναι μόνο γλυκιά η γεύση της, αλλά μπορεί να εκτοξεύσει την συγκέντρωσή σας. Σε μελέτη του 2008 διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές που έτρωγαν μπανάνες τα πήγαν πολύ καλύτερα σε διαγωνισμούς γνώσεων από εκείνους που δεν έτρωγαν. Οι μπανάνες είναι φορτωμένες με κάλιο, ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο ζωτικής σημασίας για την διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου, των νεύρων και της καρδιάς.

 

Πηγή:healthynews.gr