Ποιες είναι οι καλύτερες ώρες για γυμναστική

23/11/2017 11:42
Ποιες είναι οι καλύτερες ώρες για γυμναστική

Ξυπνήσατε κακόκεφοι χωρίς λόγο; Νιώθετε να έχουν αδειάσει οι… μπαταρίες σας; Βρείτε το κέφι σας και νιώστε άμεσα πιο αναζωογονημένοι κάνοντας γυμναστική. Έρευνες δείχνουν ότι η πρωινή άσκηση προάγει την έκκριση ενδορφινών, ορμόνες που γεννούν το αίσθημα της ευεξίας και της ευδαιμονίας και εξουδετερώνουν τα υψηλά επίπεδα της αδρεναλίνης, η οποία προκαλεί νευρικότητα και στρες, χαρίζοντας ενέργεια που διαρκεί όλη την ημέρα.

3 επιπλέον bonus
– Τις πρωινές ώρες τα γυμναστήρια έχουν λιγότερο κόσμο.
– Τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι σε χαμηλά επίπεδα το πρωί, επομένως συμφέρει αν κάνουμε γυμναστική σε εξωτερικό χώρο.
– Η συνετή έκθεσή μας στον ήλιο κατά τη διάρκεια της άσκησης ενεργοποιεί τη σύνθεση της βιταμίνης D από τον οργανισμό μας, που είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών.

Πώς θα τα καταφέρουμε:
– Η πρωινή γυμναστική προϋποθέτει να ξυπνάμε νωρίτερα από ό,τι συνηθίζουμε, οπότε καλό είναι να αποφεύγουμε το ξενύχτι το προηγούμενο βράδυ.
– Θα πρέπει να κάνουμε καλό ζέσταμα (διατάσεις) πριν από την προπόνηση, γιατί το πρωί οι αρθρώσεις και οι μύες είναι δύσκαμπτα και είμαστε επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

Τι να προτιμήσουμε:
* Γρήγορο βάδην * Τρέξιμο * Ποδήλατο * Κολύμβηση
Γιατί: Το πρωί είμαστε ξεκούραστοι και έχουμε μεγαλύτερη αντοχή, οπότε η αεροβική γυμναστική ενδείκνυται.

Tα οφέλη της απογευματινής γυμναστικής:
* Προσφέρει καλύτερες επιδόσεις
Το σώμα είναι περισσότερο έτοιμο για γυμναστική το απόγευμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι δείκτες της φυσικής κατάστασης (π.χ. αντοχή, δύναμη, χρόνος αντίδρασης) είναι καλύτεροι όταν γυμναζόμαστε μεταξύ 4 και 7 το απόγευμα. Η εξήγηση κρύβεται στη θερμοκρασία του σώματος, που είναι στα υψηλότερα φυσιολογικά επίπεδα, γεγονός που συμβάλλει στην καλύτερη αιμάτωση των μυών και άρα στη μέγιστη απόδοσή τους.

* Βελτιώνει τον ύπνο
Αν οι «λευκές νύχτες» έχουν γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς σας, τότε ίσως θα πρέπει να ξεκινήσετε γυμναστική. Έχει διαπιστωθεί ότι η ήπια σωματική δραστηριότητα πριν κοιμηθούμε βοηθά το μυαλό να αποσπάται από τις αρνητικές σκέψεις και από όσα προκαλούν στρες, διευκολύνοντας έτσι την έλευση του ύπνου. Μάλιστα, πρόσφατες έρευνες ανέδειξαν τη θετική επίδραση που έχουν η γιόγκα και το τάι τσι στον ύπνο. Ωστόσο, θα πρέπει να αποφεύγουμε
την έντονη άσκηση τουλάχιστον 2 ώρες πριν ξαπλώσουμε, διότι ενδέχεται να φέρει αντίθετο αποτέλεσμα.

* Πώς θα τα καταφέρουμε
Καθιερώνουμε μια σταθερή ώρα που μας βολεύει, για παράδειγμα τις 6 μ.μ. Είναι σημαντικό να λάβουμε υπ’ όψιν τις καθημερινές μας ασχολίες και συνήθειες (π.χ. πότε τρώμε βραδινό, τι ώρα ξαπλώνουμε, πότε έχουμε ελεύθερο χρόνο να βγούμε με φίλους), γιατί έτσι θα περιορίσουμε τις πιθανότητες να θυσιάσουμε την προπόνηση για να κάνουμε κάτι άλλο.

Τι να προτιμήσουμε:
* Ασκήσεις ενδυνάμωσης (π.χ. βάρη) * Γιόγκα * Πιλάτες * Τάι τσι * Χορό
Γιατί: Το απόγευμα έχουμε μεγαλύτερη ευλυγισία και οι μύες φτάνουν στη μέγιστη απόδοσή τους.

 

Πηγή:vita.gr