Image default
Υγεία

Ποιο όσπριο είναι υπερτροφή και δεν πρέπει να λείπει από το τραπέζι μας;

Ποιο όσπριο είναι υπερτροφή και δεν πρέπει να λείπει από το τραπέζι μας;

Μπορεί οι φακές να μας θυμίζουν τα παιδικά μας χρόνια και την ” κατήχηση” της μητέρας μας για το πόσο υγιεινά είναι τα όσπρια, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε να τις συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας σε κάθε δεκαετία της ζωής μας.

Οι φακές, αυτό το ευρέως διαδεδομένο όσπριο που συμπεριλαμβάνεται σε κάθε σχεδόν εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πηγές θρεπτικών συστατικών για τον οργανισμό. Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, κάτι που όλοι γνωρίζουμε, οι φακές έχουν χαμηλή θερμιδική αξία (μόλις 230 θερμίδες ανά μερίδα) και πολλά σημαντικά θρεπτικά στοιχεία για την καλή υγεία των οστών, τη χοληστερόλη αλλά και την μακροζωία.

Μήπως να γνωρίσετε λίγο καλύτερα τις φακές που είναι πραγματικά μια υπερτροφή για τον οργανισμό μας;

Είναι  εξαιρετική πηγή φυτικών ινών

Ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 16 γραμμάρια φυτικές ίνες, τη μισή δηλαδή περίπου της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης (25 – 30 γραμμάρια).Οι φακές είναι πλούσιες με διαλυτές ίνες οι οποίες συντελούν στο αίσθημα του κορεσμού και την κινητικότητα του εντέρου. Επιπλέον, μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτές τις ίνες μπορεί να συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα, καθώς εμποδίζει την  πεπτική οδό να την απορροφήσει. Τέλος, σύμφωνα με τους ειδικούς από την κορυφαία κλινική Mayo, η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών έχει συνδεθεί με την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου και του διαβήτη τύπου 2.

Περιέχουν φυλλικό οξύ

Οι φακές αποτελούν εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος, μιας βιταμίνης του συμπλέγματος Β που σχετίζεται με την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και την υγιή λειτουργία των νεύρων. Το φυλλικό οξύ της φακής έχει αποδειχθεί ιδιαιτέρως ωφέλιμο για την εγκυμοσύνη αλλά και τη γονιμότητα. Μια βασική του ιδιότητα είναι πως βοηθά στην πρόληψη ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα στα έμβρυα. Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, μισό φλιτζάνι φακές περιέχει 180 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος.

Περιέχουν τον πολύτιμο σίδηρο

Ο σίδηρος βοηθά στη διοχέτευση του οξυγόνου στους ιστούς του σώματος. Η έλλειψη σιδήρου στον οργανισμό οδηγεί στη σιδηροπενική αναιμία με συμπτώματα όπως η έντονη κόπωση. Ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 6,6 χιλιοστόγραμμα σιδήρου, περίπου το ένα τρίτο των ημερήσιων αναγκών μας.

Είναι τροφή πλούσια σε μαγνήσιο και ασβέστιο

Ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 71 mg μαγνησίου(310 – 320 mg είναι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη).Το μαγνήσιο αποτελεί σημαντικό στοιχείο για το αίμα, καθώς συμβάλλει στην καλή ροή του και τη συγκέντρωση οξυγόνου. Η έλλειψη μαγνησίου μπορεί να προκαλέσει κράμπες, μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα, συμπτώματα που μοιάζουν με αυτά της γρίπης, ενώ αυξάνει τον κίνδυνο επιληπτικής κρίσης και καρδιακών προβλημάτων.

Όπως γνωρίζουμε το ασβέστιο είναι απαραίτητο για γερά οστά. Οι φακές αποτελούν μια σημαντική πηγή και λειτουργεί εξαιρετικά ως εναλλακτική για όσους αποφεύγουν τα ζωικά τρόφιμα. Ένα φλιτζάνι περιέχει 38 γραμμάρια ασβεστίου.

Είναι και πηγή πρωτεΐνης

Ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 18 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης, ποσότητα αντίστοιχη με 85 γραμμάρια σολωμού. Ο συνδυασμός των δύο τροφίμων θα μπορούσε να εξασφαλίσει το μισό του ημερήσιου στόχου πρωτεϊνών (50 – 75 γραμμαρίων) για την ενίσχυση μυϊκής μάζας.

ΠΗΓΗ: https://www.therapies.gr/%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/1133-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF-%CF%8C%CF%83%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CF%82

Related posts

Η σεμαγλουτίδη μειώνει τα καρδιαγγειακά συμβάματα σε άτομα με διαβήτη

mysite

Η μοναξιά που μπορεί να νιώθουμε επιβαρύνει τον οργανισμό μας όσο 15 τσιγάρα

adrianos.exnet

Το μεγάλο λάθος στην αντισύλληψη

mysite

Τα πλεονεκτήματα της ΑΛΟΗΣ για τον οργανισμό

adrianos.exnet

Κολπική μαρμαρυγή: ποια τα συμπτώματα του και πως αντιμετωπίζεται.

vasilis.exnet

Η γονική μακροζωία χαρίζει καλύτερη υγεία και στους απογόνους

mysite