Προλάβετε την τριχόπτωση

06/06/2016 11:55
Προλάβετε την τριχόπτωση

Μια μόνιμη ή περιστασιακή μείωση του όγκου των μαλλιών, με αυξημένη καθημερινή τριχόπτωση, μαλλιά αδύναμα και εύθραυστα, μπορεί όλα αυτά να σχετίζονται με τη διατροφή μας. Τα καλά νέα είναι πως τα προβλήματα αυτά συχνά διορθώνονται με τις κατάλληλες διατροφικές τροποποιήσεις.
Εάν θέλετε να προλάβετε την τριχόπτωση θυμηθείτε πως για να είναι υγιή, τα μαλλιά σας έχουν ανάγκη από πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικές ουσίες και ιχνοστοιχεία που μόνο μια ισορροπημένη και ποικίλη διατροφή μπορεί να εξασφαλίσει.
Ουσίες – “τροφή” για τα μαλλιά
Η ταυρίνη είναι ένα αμινοξύ, πρόδρομη ουσία των πρωτεϊνών, η οποία είναι απαραίτητη σε αυξημένες ποσότητες, ιδίως σε συνθήκες στρες. Μελέτες αποδεικνύουν το ρόλο της στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων και την προστασία των κυττάρων του σώματος από την επίδραση του οξειδωτικού στρες και των ελευθέρων ριζών οξυγόνου. Η διατροφική της πρόσληψη είναι συχνά ανεπαρκής (κύριες πηγές είναι τα θαλασσινά και τα ψάρια). Η ταυρίνη είναι απαραίτητη στη σύνθεση του κολλαγόνου και στη διατήρηση της ομοιοστασίας των τριχών ευνοώντας την ανάπτυξη και την επιβίωση των μαλλιών. Αποτρέπει τις τροποποιήσεις του θύλακα της τρίχας που ενοχοποιούνται για την γήρανση των τριχών και την αλωπεκία, ιδιαίτερα σε περιόδους στρες. Τέλος, η ταυρίνη διαδραματίζει έναν καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη της αλλοίωσης του βολβού των τριχών προλαμβάνοντας με αυτό τον τρόπο την τριχόπτωση και συντελώντας στην καλύτερη ποιότητα μαλλιών.
Οι πολυφαινόλες, με κύριο εκπρόσωπο τα φλαβονοειδή, είναι φυσικές χρωστικές που παράγονται από τα φυτά και έχουν γνωστή αντιοξειδωτική δράση που είναι πολύ σημαντική για την καλή υγεία των μαλλιών. Οι κατεχίνες είναι οι πιο γνωστές από την οικογένεια των πολυφαινολών και προέρχονται κυρίως από το σταφύλι και το πράσινο τσάι. Οι κατεχίνες εκτός από την αντιοξειδωτική και την αντιθρομβωτική τους δράση, καθώς και τη δράση τους στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση η οποία έχει αποδειχτεί ότι αφορά και τον θύλακα της τρίχας. Επιτρέπουν την αποφυγή της πρόωρης φλεγμονής και την ενίσχυση της μικροκυκλοφορίας στο επίπεδο της τρίχας, επιβραδύνοντας έτσι την τριχόπτωση και διατηρώντας τον όγκο των μαλλιών.
Ο ψευδάργυρος, για να συμπληρώσουμε την τριάδα των σημαντικών θρεπτικών συστατικών για τα μαλλιά, ανήκει στα ιχνοστοιχεία και, ενώ βρίσκεται παντού στο ανθρώπινο σώμα, είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένος στα μαλλιά σε συγκέντρωση 150 φορές μεγαλύτερη απ’ ότι στο αίμα. Καλές πηγές του είναι τα θαλασσινά, τα λιπαρά ψάρια, τα αυγά, το κρέας, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα όσπρια.

capital.gr