Image default
Διατροφή

Υγιεινή διατροφή: Να καταναλώνουμε ή όχι κατεψυγμένα λαχανικά;

Υγιεινή διατροφή: Να καταναλώνουμε ή όχι κατεψυγμένα λαχανικά;

Η μεσογειακή διατροφή είναι ένα διατροφικό μοντέλο με πληθώρα υγιεινών γεύσεων, στo οποίo πρωταγωνιστούν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Στη χώρα μας είμαστε σε πλεονεκτική θέση σε αυτόν τον τομέα καθώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία νόστιμων και θρεπτικών φρούτων και λαχανικών, σε σχέση με άλλες χώρες. Αν και συμβαίνει αυτό, όλοι μας καταφεύγουμε στην λύση των κατεψυγμένων, λίγο ή πολύ, εξαιτίας της πίεσης χρόνου και της ευκολίας που προσφέρει αυτή η επιλογή. Μπορούμε να τα έχουμε αποθηκευμένα στην κατάψυξή μας για καιρό, κι όταν τα χρειαστούμε, να τα ρίξουμε απευθείας για μαγείρεμα, αφού δεν χρειάζονται καθάρισμα και πλύσιμο.

Ποια είναι όμως η διατροφική αξία των κατεψυγμένων λαχανικών;

Επειδή τα λαχανικά καταψύχονται συνήθως αμέσως μετά τη συγκομιδή, γενικά διατηρούν πολλά από τα θρεπτικά τους συστατικά. Στην πραγματικότητα η κατάψυξη των λαχανικών για έως και 2 μήνες δεν άλλαξε σημαντικά το φυτοχημικό τους περιεχόμενο.

Ωστόσο, μελέτες σχετικά με τα τρόφιμα έχουν δείξει πως η κατάψυξη μπορεί να επηρεάσει διαφορετικά τη θρεπτική αξία ορισμένων λαχανικών και συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών. Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι το κατεψυγμένο μπρόκολο ήταν υψηλότερο σε ριβοφλαβίνη, σε σύγκριση με το φρέσκο μπρόκολο, ενώ τα κατεψυγμένα μπιζέλια ήταν χαμηλότερα σε αυτήν τη βιταμίνη.

Επίσης, αποδείχθηκε ότι τα κατεψυγμένα λαχανικά υπερτερούν στην πλειονότητά τους σε περιεκτικότητα βιταμίνης C, σε σύγκριση με τα δείγματα των νωπών λαχανικών, αν τα τελευταία μαζεύτηκαν δύο ή και περισσότερες ημέρες πριν τη διάθεσή τους στην αγορά. Αυτό συμβαίνει γιατί η αποικοδόμηση της βιταμίνης C ξεκινάει αμέσως μετά την κοπή των λαχανικών και τα κομμένα λαχανικά, όταν καταψύχονται αμέσως και με σωστό τρόπο, κρατούν την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, ενώ τα νωπά την χάνουν γρηγορότερα.

Τι πρέπει να κάνουμε για να τρεφόμαστε υγιεινά και να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά;

Τίποτα δεν συγκρίνεται με ένα φρέσκο φρούτο ή λαχανικό, στη γεύση και στην θρέψη που προσφέρει. Χωρίς όμως να είμαστε αφοριστικοί, καλό είναι να βάζουμε στο πιάτο μας τα νωπά και ώριμα λαχανικά όταν είναι στην εποχή τους, ενώ τα κατεψυγμένα, όταν είναι εκτός εποχής, μπορούν να προσφέρουν μία πολύ καλή λύση για τη διατροφή μας. Καλό είναι να καταναλώνετε τα κατεψυγμένα αμέσως μετά την αγορά τους καθώς, όταν περάσουν πολλοί μήνες, τα θρεπτικά συστατικά στα κατεψυγμένα λαχανικά χάνουν την διατροφική τους αξία.

Τέλος, θυμηθείτε να τα μαγειρεύετε καλύτερα στον ατμό αντί να τα βράζετε, για να ελαχιστοποιήσετε την απώλεια υδατοδιαλυτών βιταμινών.

ΠΗΓΗ: https://www.therapies.gr

Related posts

Η υγιεινή διατροφή στη μάχη κατά της υπέρτασης

3 επιστημονικοί λόγοι για περισσότερη πρωτεΐνη στη διατροφή σας

Τα πλεονεκτήματα και οι παρενέργειες των καρπών goji berries

victoria.exnet

Διατροφή για ενέργεια και καλύτερη διάθεση

mysite

Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας

mysite

Χωριάτικη Vs Σουβλάκι

vetapa.exnet