Image default
Υγεία

Φλαβονοειδή: Πόσο σημαντικά είναι για τις γνωστικές λειτουργίες;

Φλαβονοειδή: Πόσο σημαντικά είναι για τις γνωστικές λειτουργίες;

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι τα αντιοξειδωτικά για την καλή κατάσταση της υγείας μας, με τις βιταμίνες C και Ε να κατέχουν ιδιαίτερη θέση σε αυτή την κατηγορία. Τα αντιοξειδωτικά είναι φυσικές ουσίες που περιέχονται στα τρόφιμα, οι οποίες δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό και η καθημερινή κατανάλωσή τους μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων και άλλων σοβαρών παθήσεων.

Αυτό όμως που δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι ότι τα φλαβονοειδή, που δίνουν το κόκκινο χρώμα σε φρούτα και λαχανικά, αποδεικνύονται εξίσου-αν όχι περισσότερο- αποτελεσματικά.

Η κατανάλωση πλούσιων σε φλαβονοειδή φρούτων και λαχανικών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο “Neurology”. Οι ερευνητές εξέτασαν την πρόσληψη τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή, όπως λαχανίδα, μπρόκολο, φασόλια, μήλα και ντομάτες σε σχέση με την εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ σε 921 ηλικιωμένους συμμετέχοντες που δεν έπασχαν από άνοια, από το Rush Memory and Aging Project (MAP).

Με βάση όσα στοιχεία συγκέντρωσαν οι επιστήμονες  διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες φλαβονοειδων, μείωναν τον κίνδυνο εμφάνισης της ασθένειας κατά 48% σε σχέση με όσους κατανάλωναν τις μικρότερες ποσότητες. Η καμφερόλη, μάλιστα, και η ισοραμνετίνη που βρίσκονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα προϊόντα ντομάτας αντίστοιχα, συνδέθηκαν με την μεγαλύτερη προστασία έναντι της ασθένειας.

Οι υγιεινές τροφές που είναι πλούσιες σε φλαβονοειδή είναι το τσάι, το σπανάκι, τα πορτοκάλια και τα αχλάδια. Επίσης και τα μήλα και τα σταφύλια έχουν υψηλές συγκεντρώσεις φλαβονοειδών. Από την κατηγορία των λαχανικών, πλούσια σε φλαβονοειδή θεωρούνται τα μπρόκολα και τα κρεμμύδια ενώ η σόγια περιέχει ισοφλαβίνη, ένα είδος φλαβονοειδούς.

ΠΗΓΗ: https://www.therapies.gr/%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/1139-%CF%86%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE-%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%BF-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82

Related posts

Η ήπια σωματική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού

alexpap

Βρέθηκε το γονίδιο που προκαλεί γήρανση

Πόσο επικίνδυνη είναι για την υγεία μας η σκόνη σε κλειστούς χώρους;

mysite

Κάτι νέο για το αλκοόλ

vetapa.exnet

15 συμβουλές-κλειδιά για καλύτερη στοματική υγεία

Οι επιπτώσεις στον οργανισμό σου αν κοιμάσαι με νεύρα

mysite