Ότι πρέπει να ξέρετε για τα αποξηραμένα φρούτα!

19/12/2018 11:30
Ότι πρέπει να ξέρετε για τα αποξηραμένα φρούτα!

  Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι τα αποξηραμένα φρούτα είναι πολύ καλή επιλογή αν καταναλώνονται στις κατάλληλες μερίδες. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωσή τους συνδέεται με πιο υγιεινή διατροφή και μειωμένη παχυσαρκία.

  Το ολόκληρο, φρέσκο και μη κατεργασμένο φρούτο είναι πάντα καλύτερη επιλογή. Όσον αφορά την επιλογή μεταξύ ειδών, το αποξηραμένο είναι καλύτερη επιλογή από το χυμό ή τη μη κατανάλωση φρούτων.

  Τα αποξηραμένα φρούτα είναι καλός τρόπος να προσθέσετε γεύση, ποικιλία και θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σας.

  Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα μειονεκτήματα. Ας δούμε τα υπερ και τα κατά της κατανάλωσης.

Υπέρ:

  1. Οφέλη
  2. Πολύ υψηλά σε φυτικές ίνες
  3. Περιέχουν αντιοξειδωτικά
  4. Περιέχουν πολλές θρεπτικές ουσίες
  5. Είναι εύκολο να αποθηκευτούν, να μεταφερθούν και να φαγωθούν.
  6. Φυτικές ίνες. Συγκεντρώνουν τις φυτικές ίνες που βρίσκονται στα μη κατεργασμένα φρούτα. Οι ίνες ενισχύουν την υγεία με πολλούς τρόπους. Βελτιώνουν την υγεία των εντέρων, μειώνουν τη χοληστερόλη, βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου και στη διατήρηση υγιούς βάρους ή προάγουν την απώλεια κιλών.
  7. Αντιοξειδωτικά. Προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν καρδιακή νόσο, καρκίνο και άλλες νόσους. Έρευνες έδειξαν ότι φρούτα που έχουν αποξηρανθεί έχουν την ίδια ποσότητα αντιοξειδωτικών με το φρούτο.
  8. Θρεπτικές ουσίες. Εκτός από τις φυτικές ίνες περιέχουν υψηλά επίπεδα βιταμινών και θρεπτικών ουσιών που είναι σημαντικές για την υγιεινή διατροφή και τη ζωή. Με βάση το είδος των φρούτων, οι θρεπτικές ουσίες περιλαμβάνουν
    • Βιταμίνη Α
    • βιταμίνη K
    • κάλιο
    • σίδηρο
    • μαγνήσιο
  9. Προσβασιμότητα. Έχουν μακριά ζωή στο ράφι και είναι εύκολο να συσκευαστούν για σνακ ή για μια πολυάσχολη μέρα. Είναι πιο δύσκολο να μεταφέρετε φρέσκο ανανά ή μήλα σε σύγκριση με τη μικρή σακούλα αποξηραμένων κομματιών φρούτου. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ότι θα χαλάσει το φρούτο ή ότι θα επιλέξετε λιγότερο υγιεινά όταν τρέχετε σε δουλειές.
    Κατά:

  1. Συγκεντρωμένα σάκχαρα και θερμίδες
  2. Πρόσθετη ζάχαρη και συντηρητικά
  3. Δεν είναι τόσο υγιεινά όσο τα ακατέργαστα φρούτα
  4. Η αιτία που ορισμένοι διατροφολόγοι προσέχουν τα αποξηραμένα είναι ότι έχουν περισσότερες θερμίδες και σάκχαρα για το μέγεθος της μερίδας.
  5. Για παράδειγμα, ένα φλιτζάνι βατόμουρα έχει περίπου 85 θερμίδες ενώ ένα φλιτζάνι αποξηραμένων 500. Όσον αφορά τα αποξηραμένα προσέξτε την ποσότητα. Μπορείτε να τα συνδυάσετε με άλλες υγιεινές τροφές. όπως ξηρούς καρπούς για να ισορροπήσετε τις θερμίδες.
  6. Πρόσθετα σάκχαρα και συντηρητικά. Όσα αγοράζονται από μαγαζιά πιθανόν περιέχουν πρόσθετα υλικά, όπως επιπλέον ζάχαρη. Μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, αυξημένο κίνδυνο διαβήτη και άλλα προβλήματα υγείας.
  7. Τα συντηρητικά (θειώδη άλατα) έχουν συνδεθεί με κρίσεις άσθματος και ημικρανίες.
  8. Tα αποξηραμένα δεν είναι πλήρως καλή αντικατάσταση του φρέσκου, ολόκληρου φρούτου. Οι ίνες του φρέσκου έχουν περισσότερη ακεραιότητα και περιεχόμενο σε νερό. Αυτό καθιστά τα κομμάτια του φρέσκου φρούτου πιο χορταστικά και καλύτερα για την υγεία του πεπτικού. Σε ορισμένες περιστάσεις, χάνονται θρεπτικές ουσίες κατά τη διαδικασία αποξήρανσης.
  9. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι η προστιθέμενη ποσότητα σακχάρων και θερμίδων. Συγκριτικά με το φρούτο μια χούφτα σταφύλια έχει πολύ λιγότερη ζάχαρη και θερμίδες από μια χούφτα σταφίδες.

Συμπέρασμα:

  Προτιμήστε τα φρέσκα φρούτα, αλλά όταν δεν έχετε την δυνατότητα να κουβαλάτε κάποιο φρούτο μαζί σας καταναλώστε τα αποξηραμένα φρούτα σε μικρές ποσότητες.

healthynews.gr