7 τροφές για να σταματήσεις να παρατρώς

09/06/2016 11:05
7 τροφές για να σταματήσεις να παρατρώς

Δεν είναι η αδυναμία του χαρακτήρα μας που μας κάνει επιρρεπείς στις λιγούρες και τις κρίσεις υπερφαγίας, σύμφωνα με την επιστήμη. Πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Ρούτγκερς αποκάλυψε ότι η τάση μας να το ρίχνουμε υπέρ του δέοντος στο φαγητό, και δη στα λιπαρά τρόφιμα, οφείλεται σε ανεξέλεγκτες ορμονικές αντιδράσεις λόγω διατάραξης της ισορροπίας στον εγκέφαλο.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές εντόπισαν ότι μειωμένα επίπεδα της ορμόνης GLP-1 στον εγκέφαλο ποντικιών, επέφεραν αύξηση της επιθυμίας λιπαρών τροφών. «Είναι οι ίδιες περιοχές του εγκεφάλου που ελέγχουν και άλλες συμπεριφορές εθισμού, όπως τη χρήση ναρκωτικών και την εξάρτηση από νικοτίνη», σημειώνουν οι επιστήμονες.

Προς αυτή την κατεύθυνση, οι συντάκτες του διατροφικού περιοδικού Eat This, Not That, συγκέντρωσαν επτά τρόφιμα που μπορούν να σταματήσουν αυτές τις «λιγούρες» και να καταπολεμήσουν τα «καπρίτσια» του μυαλού που πηγάζουν από αυτές τις ορμονικές ανισορροπίες. Κατέληξαν λοιπόν στα εξής τρόφιμα:

-Πράσινο τσάι: Καταπολεμά τα συσσωρευμένα λιποκύτταρα της κοιλιάς, τα οποία, σε μεγάλη συγκέντρωση, μας δυσκολεύουν στο να τηρήσουμε τις διατροφικές μας υποσχέσεις.
-Καπουτσίνο: Οι καφέδες και τα ροφήματα με αφρόγαλα είναι οι καλύτερες λύσεις για να ικανοποιούμε τις λιγούρες μας μεταξύ γευμάτων, καθώς μας κάνουν να αισθανόμαστε πιο γεμάτοι και χορτασμένοι, σαν να έχουμε καταναλώσει σνακ.
-Χούμους: Τα όσπρια είναι μια ωραιότατη εναλλακτική για τα σνακ της ημέρας, αλλά συγκεκριμένα το χούμους μας δίνει άφθονη πρωτεΐνη και συνδυάζεται με άλλα τρόφιμα γεμάτα φυτικές ίνες, όπως το καρότο και το σέλερι.
-Αβοκάντο: Η μέτρια κατανάλωση αβοκάντο μας δίνει ικανή ποσότητα μονοακόρεστων λιπαρών και μας «γεμίζει», ικανοποιώντας την επιθυμία μας για λιπαρά, χωρίς αυτά να συνδυάζονται με επιβαρυντικά για τον οργανισμό διατροφικά στοιχεία.
-Γιαούρτι: Το κλασικό ελληνικό γιαουρτάκι περιέχει ασβέστιο, το οποίο ωθεί τον εγκέφαλο να ενεργοποιήσει τους νευροδιαβιβαστές της «καλής διάθεσης», κάτι που μειώνει τον κίνδυνο του «νευρικού τσιμπολογήματος».
-Ποπ κορν: Αντί για γάλα, το βράδυ – μισή ή μία ώρα πριν τον ύπνο – φτιάξτε μια μερίδα ποπ κορν, που περιέχουν υδατάνθρακες, οι οποίοι ενεργοποιούν την έκκριση σεροτονίνης, μιας ουσίας που μας χαλαρώνει. Μην χρησιμοποιήσετε βούτυρο, για να μειώσετε το θερμιδικό και λιπαρό φορτίο του σνακ.
-Μπανάνες: Το 95% της σεροτονίνης εντοπίζεται στην περιοχή της κοιλιάς, και οι μπανάνες είναι ιδανική τροφή για να την επαναφέρει στη σωστή ισορροπία. Επιπλέον, το άμυλό της είναι εκ των πλέον ανθεκτικών στην διαδικασία της πέψης, κάτι που σημαίνει ότι η μπανάνα μας κρατά χορτασμένους για περισσότερη ώρα.

in2life.gr