Image default
Διατροφή

Mπρόκολο, η πιο σημαντική διατροφική πηγή ισχυρότατων φυτοθρεπτικών στοιχείων

Μπρόκολο

Η Sulforaphane (SFN) είναι μία ITC που τα αποτελέσματα in vivo και επιδημιολογικών μελετών έχουν επιβεβαιώσει τις ισχυρές αντικαρκινικές,
αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δραστηριότητές της
Η sulforaphane ως καθαρή χημική ουσία, προστατεύει από τον καρκίνο του δέρματος,
του στόματος,
του στομάχου,
του παχέος εντέρου,
του πνεύμονα και της ουροδόχου κύστεως.
Είναι σαφές ότι η SFN είναι ένας ασφαλής και σχετικά μη τοξικός χημειοπροληπτικός παράγοντας και ασκεί αντικαρκινικές δραστηριότητες μέσω πολλαπλών ισχυρών μηχανισμών, συμπεριλαμβανομένης της ισχυρής αντιφλεγμονώδους δραστηριότητάς της.
Πιο πρόσφατα, η sulforaphane έχει αποδειχθεί ότι έχει άμεση βακτηριοκτόνο δράση, με αποτέλεσμα να καταπολεμά το Helicobacter pylori, το οποίο ενοχοποιείται για την πρόκληση γαστρίτιδας και πεπτικού έλκους.
Το Helicobacter pylori, μολύνει το βλεννογόνο του στομαχιού και μπορεί να επιβιώσει μέσα σε όξινο περιβάλλον.
Τα βακτήρια επιβιώνουν μέσα στα κύτταρα του βλεννογόνου του στομάχου και αντιστέκονται στις αντιβιώσεις, επιπρόσθετα γίνονται δεξαμενές μετάδοσης της μόλυνσης.
Η sulforaphane του μπρόκολου, όμως, σύμφωνα με έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην αμερικανική επιστημονική επιθεώρηση “Proceedings of the National Academy of Sciences”, καταπολεμά και θανατώνει τα βακτήρια που είναι ανθεκτικά στα αντιβιοτικά.
Εδώ βασικό είναι να γνωρίζουμε, ότι αναφέρονται και άλλα τρόφιμα που περιέχουν ουσίες ικανές να καταπολεμούν το βακτήριο του πυλωρού όπως π.χ
το μέλι και
το σκόρδο
Επίσης η sulforaphane του μπρόκολου περιορίζει την επίδραση της καταστροφικής για την υγεία μας αφλατοξίνης στο συκώτι, ενώ πρόσφατα δεδομένα έδειξαν ότι έχει ευεργετικά αποτελέσματα στις καρδιαγγειακές παθήσεις, τα οποία οφείλονται στις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της.
Η sulforaphane του μπρόκολου συνδέεται άμεσα με τη μείωση του κινδύνου καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, καθώς βοηθά στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων
Η καθηγήτρια Elizabeth H. Jeffery of the University of Illinois στις ΗΠΑ σχολιάζει ότι μέσα από έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η κατανάλωση μπρόκολου τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα παρέχει εξαιρετική αντικαρκινική προστασία ενώ μπορούμε να την ενισχύσουμε περαιτέρω συνοδεύοντας το μπρόκολο με λαχανικά που περιέχουν myrosinase, όπως το λάχανο
το κουνουπίδι
τα ραπανάκια
Γενικά το μπρόκολο έχει χαρακτηριστεί ως φύλακας της μακροζωίας του ανθρώπου, καθώς ενισχύει και ρυθμίζει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, το οποίο είναι ένα κρίσιμο μέρος της άμυνας του οργανισμού μας έναντι φλεγμονωδών και λοιμωδών ασθενειών, ως εκ τούτου το μπρόκολο είναι ένα από τα πιο απαραίτητα λαχανικά της διατροφής μας.
Είναι η πιο σημαντική διατροφική πηγή ισχυρότατων φυτοθρεπτικών στοιχείων, τα οποία με την έννοια της συνέργειας μας προστατεύουν και θεραπεύουν ένα πλήθος ασθενειών.
Η sulforaphane, εκτός από όλους τους παραπάνω ισχυρισμούς συμβάλει και στην θεραπεία και άλλων παθήσεων.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυξάνει τη δραστηριότητα των γονιδίων που βοηθούν τα κύτταρα να προστατευθούν από τη φλεγμονή, το οξειδωτικό στρες και την ακτινοβολία.
Διαπίστωσαν ότι βελτιώνει συμπτώματα αυτισμού, όπως επαναλαμβανόμενες κινήσεις, ευερεθιστότητα, υπερκινητικότητα και προβλήματα επικοινωνίας*.
Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η sulforaphane μπορεί να βελτιώστε την απόκριση θερμικού σοκ του σώματος, μια σειρά από γεγονότα που συμβαίνουν στο σώμα ως απάντηση στη ζέστη ή στον πυρετό, που συνδέει το μπρόκολο με τον αυτισμό*.

πηγή

Related posts

10 σούπερ τροφές για δυνατούς μυς

Μύθοι και αλήθειες για τις βιταμίνες

Χυμός σέλινου – 30 tips για τη σωστή διαχείρισή του

alexpap

Γάλα με κουρκούμι : Τα οφέλει που προσφέρει στον οργανισμό

adrianos.exnet

Δίαιτα αποτοξίνωσης: Το πιο ασφαλές και αποτελεσματικό πρόγραμμα 3 ημερών

mysite

Σαρακοστή : Πως μπορούμε να συνδυάσουμε τη δίαιτα και τη νηστεία

victoria.exnet