Μερικά θρεπτικά μπαχαρικά

21/01/2015 06:55
Μερικά θρεπτικά μπαχαρικά

mpaxarika threptika

Υπάρχουν μπαχαρικά που δεν πρέπει να λείπουν ποτέ από το σπίτι και το φαρμακείο του σπιτιού σας. Με διαφορετικές δράσεις και ιδιότητες, τα παρακάτω 5 βότανα υπόσχονται να διατηρήσουν τα επίπεδα της υγεία σας στα ύψη.

Φασκόμηλο

Το φασκόμηλο έχει αποδειχθεί ότι βοηθά τη μνήμη και τη διάθεση. Σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να βοηθήσει τους πάσχοντες από Αλτσχάιμερ ή άλλες εκφυλιστικές νοητικές ασθένειες. Επιπλέον, το φασκόμηλο συμβάλλει στη λειτουργία της πέψης. Ταυτόχρονα, περιέχει φυτοοιστρογόνα τα οποία μειώνουν την έντονη εφίδρωση, τις εξάψεις και άλλα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.  Το φασκόμηλο δίνει άρωμα στα μαγειρευτά φαγητά, τα ψητά και τις σάλτσες. Μπορείτε, βέβαια, να το απολαύσετε στη συχνότερη μορφή του, δηλαδή εκείνη του αφεψήματος. Πόσο να καταναλώσετε ¼ κ.γ. φασκόμηλο σε σκόνη, 3-4 φορές την εβδομάδα.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ καταπολεμά όλες τις στομαχικές παθήσεις: από την ήπια ναυτία μέχρι τα γαστρικά έλκη. Επίσης, καταπραϋνει τον πόνο που προκαλούν οι ημικρανίες και τα μυϊκά τραβήγματα. Προσθέστε μία μικρή πρέζα στο τσάι ή πασπάλιστε με αυτό τις σούπες σας. Καταναλώσετε ¼ κ.γ. τριμμένο τζίντζερ σε καθημερινή βάση.

Δεντρολίβανο

Το καρνοσικό οξύ που περιέχεται στα φύλλα του δεντρολίβανου έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες, ενώ προλαμβάνει τα εγκεφαλικά επεισόδια. Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Αμερικανικής Ενωσης κατά του Καρκίνου, η καρσονόλη που περιέχει συμβάλλει στη μείωση των νεοπλασιών (δηλαδή του καρκίνου). Συνοδεύει ιδανικά τα ψητά κρέατα, τα ψάρια και τα λαχανικά. Πόσο να καταναλώσετε; 1 κ.γ. αποξηραμένο δεντρολίβανο, 2-3 φορές την εβδομάδα.

Βασιλικός

Ο βασιλικός χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του άγχους, της πίεσης, του διαβήτη, του άσθματος. Επιπλέον, καταπραΰνει τον στομαχόπονο και τον πονοκέφαλο και έχει ισχυρή αντιμικροβιακή δράση. Τέλος, δρα ως φυσικός ανασταλτικός παράγοντας της αρθρίτιδας και αποτελεί σημαντική πηγή β-καροτίνης, ασβεστίου, μαγνησίου και σιδήρου. Δοκιμάστε τον στις σαλάτες, τις πίτσες και τα ζυμαρικά και συνδυάστε τον όπου χρησιμοποιείτε ντομάτα. Καταναλώσετε 1 κ.γ. φρέσκο βασιλικό, 3 φορές την εβδομάδα.

Τσίλι

Η καψαϊκίνη (το συστατικό που του προσδίδει την καυτερή γεύση του) δουλεύει ενάντια στους πονοκεφάλους, τις αρθρίτιδες και πάσης φύσεως πόνου. Επίσης, σας φτιάχνει τη διάθεση, βελτιώνοντας τα επίπεδα των ενδορφινών (των ορμονών της χαράς) ενώ, σύμφωνα με έρευνες, έχει ισχυρή αντικαρκινική δράση. Καταναλώσετε 1/8 κ.γ., 2 φορές την εβδομάδα. Δοκιμάστε το σε σάλτσες, σούπες, σαλάτες ψητά, αλλά και σε όλα τα επιδόρπια που έχουν σαν βάση την σοκολάτα.

Πηγή

Leave a Reply