STOP στη μελαγχολία του φθινοπώρου

04/12/2014 06:51
STOP στη μελαγχολία του φθινοπώρου

melagxoli fthnoporo

Η μελαγχολική διάθεση είναι για πολλούς η μόνιμη σύντροφος κατά την περίοδο του φθινοπώρου.

Υπάρχουν 5 αποτελεσματικοί τρόποι για να απαλλαγείτε από αυτήν για πάντα…

Ο μουντός καιρός, τα γκρι σύννεφα και οι λιγοστές στιγμές που ο ήλιος φωτίζει τη φύση σε συνδυασμό και με την αλλαγή της ώρας που έκανε τη μέρα νύχτα, είναι κάποιοι από τους λόγους που το φθινόπωρο είναι η πιο μελαγχολική εποχή του χρόνου. Υπάρχουν όμως 5 απλά βήματα για να αλλάξετε διάθεση και να νιώσετε μέσα σας και πάλι… καλοκαίρι.

1. Επιλέξτε τροφές που θα σας φτιάξουν τη διάθεση

Ο τόνος περιέχει ω3 λιπαρά οξέα τα οποία σύμφωνα με τους ειδικούς μπορούν να σε βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της άσχημης διάθεσης και της μελαγχολίας. Αυτός είναι και ο λόγος που τα λιπαρά οξέα των ψαριών προτείνονται από τους ειδικούς ως μέρος της θεραπείας για την κατάθλιψη. Τα συγκεκριμένα λιπαρά έχουν καλά αποτελέσματα ως προς την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, σύμφωνα με την Elizabeth Somer, RD, συγγραφέα του βιβλίου ”Eat Your Way to Happiness”.

Οι ηλιόσποροι από την άλλη περιέχουν παντοθενικό και βιταμίνη Β5. Η έλλειψη της βιταμίνης Β5 έχει ως αποτέλεσμα να αντιδρούμε έντονα σε κάποιες στρεσογόνες καταστάσεις. Το τυρί και το μπρόκολο εκτός από πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά είναι καλές πηγές ασβεστίου το οποίο σύμφωνα με έρευνες διαθέτει ηρεμιστικές ιδιότητες.

1α

Οι φακές είναι πλούσιες σε φολικό οξύ, η έλλειψη του οποίου ενδέχεται, σύμφωνα με κάποιες έρευνες, να οδηγήσει σε κατάθλιψη. Τα καρότα περιέχουν βιταμίνη Α και καροτένια, δηλαδή αντιοξειδωτικά συστατικά που καταπολεμούν τα οξειδωτικά στοιχεία τα οποία μας εμποδίζουν να είμαστε χαλαροί γιατί μπλοκάρουν τους νευροδιαβιβαστές.

2. Κάντε ένα δώρο

Αν και τα οφέλη της γενναιοδωρίας στην υγεία μας ή την ψυχική μας διάθεση δεν έχουν ερευνηθεί επαρκώς, ωστόσο είναι γνωστό ότι μία καλή πράξη, δεν βοηθάει μόνο τον αποδέκτη της, αλλά και εμάς τους ίδιους που την κάνουμε. Το συναίσθημα που καλλιεργεί μια καλή πράξη είναι πράγματι πολύ ευχάριστο και εκλεπτυσμένο για τους ανθρώπους που ξέρουν να μοιράζονται.

2α

Ακόμη σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter ο εθελοντισμός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία. Οι ειδικοί συνέλεξαν στοιχεία από 40 προγενέστερες μελέτες και κατέληξαν στο συμπέρασμα, πως όσοι εργάζονταν ως εθελοντές, παρουσίαζαν σε πολύ χαμηλότερη συχνότητα κατάθλιψη, ενώ δήλωναν σε μεγαλύτερο βαθμό ικανοποιημένοι από τη ζωή τους.

3. Κλείστε τη ρύπανση έξω από το σπίτι

Η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται άμεσα με την ψυχολογική μας διάθεση σύμφωνα με καναδική έρευνα που δημοσιεύεται στο έντυπο International Journal of Green Economics. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Τρεντ στο Οντάριο μελέτησαν στοιχεία από 14 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και της Ελλάδας και διαπίστωσαν ότι όσο αυξάνεται η ατμοσφαιρική ρύπανση τόσο πιο δυστυχισμένοι νιώθουν οι άνθρωποι.

3α

Οι ειδικοί  τονίζουν πως απαιτείται η λήψη μέτρων από τις κυβερνήσεις, τα οποία θα οδηγήσουν στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Σε ατομικό επίπεδο για να αποφύγετε τη ρύπανση στο σπίτι σας…

– Μην ξεχνάτε να αερίζετε το σπίτι κυρίως το απόγευμα ή το βράδυ. Αποφύγετε τις ώρες μεταξύ 8 και 10 το πρωί, όταν οι ρύποι της ατμόσφαιρας κυμαίνονται σε πολύ αυξημένα επίπεδα.
– Για να περιορίσετε τη ρύπανση στο εσωτερικό του σπιτιού σας, μπορείτε να χρησιμοποιείτε ιονιστή.
– Καθαρίζετε συχνά τα φίλτρα του κλιματιστικού. Μην αμελείτε την ετήσια συντήρησή του.
– Ακόμη, μπορείτε να τοποθετήσετε φυτά στο μπαλκόνι ή και φυτά εσωτερικού χώρου μέσα στο σπίτι, τα οποία φιλτράρουν τον αέρα.

4. Με τη βοήθεια της φύσης…

Πιείτε ένα ποτήρι γάλα με μέλι για να ηρεμήσετε από το άγχος στο τέλος μιας δύσκολης ημέρας. Ο συνδυασμός αυτός αποτελεί «φάρμακο» κατά του στρες. Το γάλα περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που μας βοηθάει να χαλαρώσουμε και το μέλι είναι πλούσιο σε σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος αλλά και σύνθετους υδατάνθρακες που μας παρέχουν ενέργεια και ευεξία. Το ρόφημα αυτό θα σας βοηθήσει όχι μόνο να καταπολεμήσετε το στρες, αλλά και να τονώσετε τον οργανισμό σας.

4α

Δοκιμάστε δύο βότανα που μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεση σας, όπως είναι η βαλεριάνα και το μελισσόχορτο. Σε περιόδους έντονου στρες μπορείτε να πίνετε έκχυμα βαλεριάνας ή μελισσόχορτου, αφού συμβουλευτείτε γιατρό. Η βαλεριάνα έχει ηρεμιστικές ιδιότητες ενώ το μελισσόχορτο βοηθάει στην βελτίωση της διάθεσης επηρεάζοντας το τμήμα του εγκεφάλου αλλά και στην ενίσχυση της μνήμης. Από έρευνα προέκυψε ότι περίπου 1.500 mg αποξηραμένων φύλλων μελισσόχορτου μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεση μας και να δημιουργήσουν αίσθημα ηρεμίας μέχρι και για έξι ώρες.

5. Γελάστε με την ψυχή σας

Το γέλιο προκαλεί την έκκριση ορμονών (π.χ., σεροτονίνη) που είναι χρήσιμες για την βελτίωση της διάθεσης και την αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Μην ξεχνάτε να χαμογελάτε σε κάθε ευκαιρία. Το γέλιο άλλωστε το έχουμε περισσότερο ανάγκη από ποτέ, σωστά;

5α

Πηγη

Leave a Reply