Image default
Διατροφή

Tα κατεψυγμένα φρούτα και τα λαχανικά είναι μια σπουδαία επιλογή το χειμώνα

Για πολλά χρόνια η λέξη «κατεψυγμένα» σε ό,τι αφορά τα φρούτα και τα λαχανικά δεν ηχούσε καλά. Εξακολουθεί όμως αυτό να ισχύει ή μήπως έχουν αλλάξει τα πράγματα τα τελευταία χρόνια;

Το βέβαιο είναι πως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι παραδοσιακά πιο θρεπτικά, αφού δεν έχουν υποστεί επεξεργασία και λογικά έχουν περισσότερες βιταμίνες, μέταλλα και φυτοχημικά. Είναι, όμως, πράγματι έτσι;

Οχι ακριβώς.

Εξαρτάται από την εποχή του χρόνου. Οταν ένα φρούτο ή λαχανικό είναι στην εποχή του, ή όταν δεν χρειάζεται να ταξιδέψει πολύ μακριά, τότε το φρέσκο εννοείται πως είναι η καλύτερη επιλογή σας. Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά χάνουν τις θρεπτικές ουσίες τους με την πάροδο του χρόνου. Θυμηθείτε πως μπορούν να παραμείνουν μέχρι και ένα μήνα σε ένα κατάστημα τροφίμων, ανάλογα με το τρόφιμο. Οταν το φρούτο καλλιεργείται στην εποχή του, αλλά αποστέλλεται μακριά, χάνει τα θρεπτικά συστατικά του και είναι πιθανό να είναι λιγότερο θρεπτικό, αλλά και λιγότερο νόστιμο από τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά.

Καλές επιλογές φρέσκων φρούτων είναι: Mούρα στα τέλη του καλοκαιριού, μήλα το φθινόπωρο και το χειμώνα, τα εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια και το γκρέιπφρουτ στη διάρκεια του χειμώνα.

Καλές επιλογές φρέσκων λαχανικών: Λάχανο, μαρούλι, κουνουπίδι, σπανάκι, το φθινόπωρο και το χειμώνα, ντομάτα και κολοκυθάκια το καλοκαίρι και σπαράγγια την άνοιξη.

Tα κατεψυγμένα φρούτα και τα λαχανικά, από την άλλη πλευρά, είναι πραγματικά απίστευτα υγιή και είναι μια σπουδαία επιλογή το χειμώνα για να διατηρήσετε, όταν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι λιγότερο νόστιμα και πιο ακριβά.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά είναι συγκρίσιμα με τα συστατικά των φρέσκων. Μερικά φρούτα και λαχανικά καθαρίζονται σε ζεστό νερό πριν καταψυχθούν, έτσι ώστε οι ποσότητες των θρεπτικών ουσιών που χάνονται είναι ελάχιστες. Επιπλέον, τα περισσότερα καταψύχονται στην ακμή της φρεσκάδας τους, γεγονός που επίσης διατηρεί τα θρεπτικά τους συστατικά.

Οταν είναι εκτός εποχής, υπάρχει η τάση να γίνεται η συγκομιδή τους όταν δεν είναι ακόμα αρκετά ώριμα, ώστε να μπορούν να διατηρηθούν κατά τη διάρκεια της αποστολής τους κι αυτό τα καθιστά λιγότερο θρεπτικά. Η επεξεργασία των κατεψυγμένων προϊόντων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, οπότε η «ζημιά» είναι πολύ  μικρή. Μάλιστα, πολλές φορές συμβαίνει να είναι ακόμα πιο γευστικά από τα εκτός εποχής φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Προσπεράστε τα κατεψυγμένα λαχανικά που έχουν αλάτι και συντηρητικά ή σάλτσες και προτιμήστε τα φρούτα και λαχανικά που είναι πιο υγιεινές επιλογές.
πηγή

Related posts

Τα τρόφιμα που μας βοηθάνε να έχουμε αρκετή ενέργεια μέσα στη μέρα

adrianos.exnet

7 λόγοι να βάλετε το ψάρι στη διατροφή σας

Η μεσογειακή διατροφή βοηθάει στη πρόληψη και τη καταπολέμηση του καρκίνου του προστάτη

adrianos.exnet

Οι 2 τροφές που λειτουργούν ως “φυσικά βιάγκρα”

mysite

Η κατανάλωση αλατιού σε μεγάλες ποσότητες δημιουργεί αυτά τα προβλήματα…

vasilis.exnet

Αποτοξίνωση για μετά το Πάσχα

mysite